Lidl wprowadza nowe standardy w sklepach. E-commerce melodią przyszłości

Nowo budowane sklepy w Polsce są przyjazne środowisku oraz klientom. Sieć nie planuje jednak na razie wprowadzenia na naszym rynku sprzedaży online, jak ma to miejsce w Niemczech, Belgii i Holandii oraz Hiszpanii.

– Analizujemy różne innowacyjne rozwiązania w celu zwiększenia komfortu naszych klientów, jednak aktualnie nie widzimy wśród nich sprzedaży internetowej – komentuje redakcji Retailnet.pl Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager w sieci Lidl Polska.

– Na naszej stronie internetowej znajduje się pełna oferta sieci oraz informacja o aktualnych promocjach. Nasi klienci chętnie sięgają do gazetek reklamowych dostępnych na stronie. Jest to dla nich źródło informacji na temat naszej atrakcyjnej oferty na każdy tydzień – dodaje.

Lidl podąża za rynkowymi trendami

Jak podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, władze sieci Lidl obserwują nowe rynkowe trendy i wyznaczają nowe standardy sprzedaży. Przykład? Nowo budowane sklepy w Polsce są przyjazne środowisku oraz klientom.

– Wyposażone są one w wiele proekologicznych rozwiązań, m.in. odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych, rekuperację, gruntowe pompy ciepła, oświetlenie LED oraz duże przeszklenia pozwalające na optymalizację wykorzystania światła dziennego. Sześćsetny sklep sieci w Polsce, który został otwarty jesienią tego roku w Poznaniu, wyposażono dodatkowo w ogniwa fotowoltaiczne pozwalające na pozyskanie prądu z energii słonecznej. Powstał też punkt ładowania samochodów elektrycznych i stacja rowerowa zintegrowana z infrastrukturą miejską. Ta placówka, jako pierwszy budynek w Polsce może się poszczycić certyfikatem BREEAM NEW CONSTRUCTION 2016, definiującym standard najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego projektowania, budowania i użytkowania budynków – wylicza Aleksandra Robaszkiewicz.

Rozwój sieci w Polsce

Pierwszy Lidl w Polsce został otwarty w 2002 roku. W pierwszym roku działalności firma miała 7 sklepów (Słupca, Kościan, Poznań, Turek, Lębork, Włocławek i Bydgoszcz). Dwa lata późnej Lidl świętował otwarcie 100. sklepu w Polsce, a w 2013 r. sieć liczyła już 500 sklepów. Obecnie 70 proc. obrotu Lidl Polska generuje na sprzedaży produkty pochodzących od polskich producentów, a liczba sklepów przekroczyła 600.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.