McDonald's wykorzysta potencjał Ubera

Kolejne sieci handlowe i usługowe zaczynają realizować dostawy za pośrednictwem kierowców Ubera. To alternatywa dla tradycyjnych firm kurierskich. Największą korzyścią jest szybkość dostawy.

Projekt będzie testowany w ponad 200 restauracjach sieci McDonald’s w USA. Klienci mogą składać zamówienie za pośrednictwem strony internetowej albo aplikacji mobilnej UberEATS. Koszt dostawy wynosi niecałe 5 dolarów.

Największą zaletą takiego rozwiązania jest szybkość dostawy. Uber posiada znacznie więcej kierowców, nawet w porównaniu z największymi firmami kurierskimi, i tym samym jest w stanie dostarczyć przesyłkę znacznie szybciej. A szybkość dostawy jest jedną z kluczowych kwestii, na które zwracają uwagę współcześni konsumenci.

Home delivery w 10 minut

UberEATS ruszył pełną parą w kwietniu 2015 roku. Na początku uruchomił dostawę jedzenia m.in. w Barcelonie, Chicago i Nowym Jorku. Obecnie firma realizuje dostawy jedzenia w ponad 50 miastach na całym świecie m.in. w Amsterdamie, Londynie, Brukseli, Mediolanie, Paryżu czy Sztokholmie.

Klient, po wybraniu w aplikacji interesujących go dań z listy dostępnych lokali, od razu otrzymuje informację ile będzie kosztowało go pełne zamówienie wraz z dostawą.

Przedstawiciele Ubera przekonują, że dzięki rozbudowanej siatce dostawców są w stanie dostarczyć jedzenie nawet w ciągu 10 minut od momentu złożenia zamówienia. Dla porównania klasyczna dostawa internetowego, lub telefonicznego, zamówienia w najpopularniejszych sieciach fastfoodowych i restauracyjnych trwa ok. 30 minut.

Nie wszędzie jednak zapowiedzi Ubera udało się spełnić. Już miesiąc po uruchomieniu szybkich dostaw w Nowym Jorku Uber ogłosił, że nie jest w stanie dostarczać jedzenia w tak krótkim czasie i rezygnuje z części usług dostępnych w aplikacji.

Walmart sięga po Ubara w ramach konkurowania z Amazonem

Z usług kierowców Ubera korzystają nie tylko sieci restauracyjne. W ubiegłym roku Walmart uruchomił pilotażowy program, w ramach którego internetowe zakupy dostarczane były klientom przez kierowców Ubera i Lyfta.

– Szukaliśmy nowych, wygodnych metod ułatwiania zakupów naszym najbardziej zajętym i zapracowanym klientom – tłumaczy Michael Blender, wiceprezes Walmart Global e-commerce. 

Koszt dostawy realizowanej przez kierowców Ubera wynosił 7-10 dolarów – tyle samo co standardowa dostawa. 

Walmart intensywnie inwestuje w technologię i nowe rozwiązania logistyczne w ramach konkurowania z Amazonem. Jednym z najnowszych rozwiązań jest Walmart Pay oraz kosztujący 49 dolarów rocznie program darmowej dostawy wzorowany na Amazon Prime.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl