Misja centrum handlowego: przyciągnąć prosumentów

Receptą na skuteczne przyciąganie konsumentów jest przede wszystkim interesujący tenant mix, a także oferta dodatkowa centrum handlowego – przekonuje Adrian Majsterek, inwestor centrum handlowo – rozrywkowego Tkalnia, współwłaściciel spółki A&A.

Współczesny klient jest o wiele bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat wstecz. Obecnie mamy do czynienia z prosumentami, czyli klientami aktywnymi, którzy chcą mieć aktywny udział w tworzeniu produktów i usług. Konsumenci są dziś mniej lojalni i coraz trudniej utrzymać ich zainteresowanie. Pokolenie Millenialsów, czyli ludzi urodzonych po 1980 roku, obecnych 30-latków, którzy są jedną z głównych sił nabywczych, jest odporne na reklamy. Dlatego też sieci handlowe, jak i właściciele centrów handlowych muszą być zawsze o krok przed nimi, wykazywać zaangażowanie i przekraczać ich oczekiwania.

– Decydując się na inwestycję w centrum handlowe bardzo ważne jest, aby dobrze poznać potrzeby przyszłych klientów. Taką strategię przyjęliśmy przy planowaniu centrum handlowego Tkalnia w Pabianicach. Wiemy, że nie wystarczy zaoferować już tylko zadaszonego miejsca na zakupy. Niezbędne jest zapewnienie oferty rozrywkowej pozwalającej na ciekawe spędzenie czasu – czy to kina, kawiarni, restauracji, czy dodatkowych imprez – eventów. Coraz większego znaczenia nabiera też wartość dodana oferowana przez inwestora – niezwykła architektura, historia miejsca. Często też centra handlowe, szczególnie w mniejszych i średnich miastach, stają się lokalnymi ośrodkami kultury – oferującymi seanse w kinie letnim, różnego rodzaju warsztaty i spotkania dla dzieci oraz młodzieży, spotkania ze znanymi osobami. Wszystkie takie działania, bycie blisko klienta i zaangażowanie wydają się być obecnie najlepszą strategią – komentuje Adrian Majsterek, inwestor centrum handlowo – rozrywkowego Tkalnia, współwłaściciel spółki A&A.

Inwestycje w mniejszych miejscowościach

Kolejnym wyzwaniem, z jakim musi zmierzyć się deweloper, jest zapewnienie odpowiednich warunków najemcom, dla których najważniejszymi czynnikami są lokalizacja i związana z nią strefa oddziaływania centrum handlowego, siła nabywcza mieszkańców, wysokość stawek czynszowych oraz anchorzy.

-Deweloperzy muszą zmierzyć się z wieloma wyzwaniami, aby sprostać wysokim wymaganiom najemców. Najważniejszym z nich jest wybór atrakcyjnej lokalizacji. Obecnie obserwujemy na rynku trend inwestowania w projekty w małych miastach, który jest odpowiedzią inwestorów na nadmierne nasycenie powierzchniami handlowymi w największych ośrodkach. Jednym z takich przykładów są Pabianice, w których powstaje centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia. Jako BOIG Property Consulting jesteśmy odpowiedzialni za komercjalizację obiektu i widzimy bardzo duże zainteresowanie ze strony potencjalnych najemców. Obecnie jesteśmy na etapie finalizacji rozmów dotyczących wynajmu ponad 8 tys. mkw. – mówi Paweł Bartosiak, odpowiedzialny za komercjalizację centrum z ramienia firmy BOIG Property Consulting. Firma będzie wystawcą Shopping Center Forum 2017. 

Komercjalizacja Tkalni

Na dzień dzisiejszy rozmowy prowadzone są m.in. z operatorem spożywczym, kinem, siecią salonów fitness, siecią sklepów ze sprzętem elektronicznym, a także drogeriami, sieciami modowymi oraz sklepami z akcesoriami do domu czy siecią sklepów z zabawkami – dodaje Paweł Bartosiak.

Centrum handlowo – rozrywkowe Tkalnia powstanie na terenie dawnej fabryki włókienniczej Krusche & Ender. Obiekt będzie miał około 14 tys. mkw. powierzchni najmu, na których znajdzie się ponad 40 lokali handlowo-usługowych. Klienci będą mogli skorzystać z parkingu, który pomieści ok. 230 samochodów. Otwarcie obiektu planowane jest na przełom 2018/2019 roku.

Facebook
LinkedIn
NAJNOWSZE INFORMACJE
REKLAMA
PARTNERZY PORTALU
SCF DATABASE
Scroll to Top