Empik to nie tylko sklep, ale i ośrodek kultury. W 2016 roku na organizowane przez nas spotkania autorskie, koncerty i warsztaty przyszło ponad 100 tysięcy osób – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Mira Dobek.

Mira Dobek pełni funkcję dyrektora marketingu w sieci Empiku.

Blisko 70 lat obecności na polskim rynku, ważna i aktywna rola w krajobrazie kulturalnym – takie dziedzictwo zobowiązuje. W jaki Empik kultywuje tę tradycję bycia „oknem na świat”, poza zapewnieniem szerokiej oferty produktów kultury?

Mira Dobek: Empik to nie tylko sklep i miejsce zakupu, ale również unikalna przestrzeń spotkań z tzw. „żywą” kulturą. Coś, co wyróżnia Empik na rynku (od wielu dziesięcioleci!) i buduje niezapomniane wrażenia wśród klientów, to spotkania autorskie – z pisarzami, muzykami, filmowcami, twórcami innych dziedzin kultury i sztuki, jak również koncerty, recitale, warsztaty kreatywne.

Kultywujemy i pielęgnujemy nasze dziedzictwo i tę wyjątkową misję napisaną blisko 70 lat temu! Nasi klienci mają w Empiku niepowtarzalną okazję spotkać swoich idoli, porozmawiać, zadać pytania, uzyskać cenny autograf. Żadna inna firma nie organizuje wydarzeń kulturalnych w stałym trybie na tak ogromną skalę. To jest średnio ponad 100 wydarzeń w miesiącu – i to nie tylko w salonach, w specjalnie do tego wyznaczonych strefach ze scenami, ale również w przestrzeni centrów handlowych. Przyciągamy na takie spotkania nawet kilka tysięcy osób!

mira dobek empik
Mira Dobek, dyrektor marketingu w sieci Empiku

Skoro Empik organizuje wydarzenia na taką skalę, to w tym wszystkim musi również chodzić nie tylko o tę atmosferę, ale również o generowanie dodatkowego ruchu zarówno do Waszych salonów, jak również do centrów handlowych?

MD: To na pewno równie ważny aspekt tej działalności. To zrozumiałe, że zależy nam na tym, aby na spotkania przychodziło jak najwięcej osób – jest to zarówno w naszym interesie, jak i współpracujących z nami wydawców oraz artystów. Dlatego aktywnie promujemy eventy – zarówno w salonach, poprzez nasz program „Mój Empik”, jak i w social mediach czy mediach tradycyjnych. W promocji wspierają nas też Centra Handlowe. Wspólnie szukamy sposobów na to, aby przyciągać na wydarzenia możliwie największą publiczność – bywa że jest to kilka tysięcy osób!

Jakie spotkanie cieszyło się do tej pory największą popularnością?

MD: Największym jak dotąd wydarzeniem zorganizowanym przez Empik było spotkanie z Lodovicą Comello, gwiazdą „Violetty”, produkowanego przez Disney serialu dla młodzieży. W 2015 roku premiera jej książki przyciągnęła do warszawskiej Arkadii prawie 4000 osób. Tak wielkie wydarzenia to oczywiście ewenement, ale tematy i bohaterowie zbiorowej wyobraźni z kręgu kultury popularnej potrafią przyciągać do naszych salonów i Centrów Handlowych prawdziwe tłumy. Kiedy w październiku ubiegłego roku organizowaliśmy nocne premiery książki „Harry Potter i przeklęte dziecko”, w 9 lokalizacjach w Polsce zebraliśmy w sumie prawie 8-tysięczną publiczność.

Dosłownie kilka tygodni temu na spotkanie z Nelą Małą Reporterką w rzeszowskim Millenium Hall przyszło blisko 2000 dzieci i rodziców. Takie spotkania mają ogromny potencjał i wprost przekładają się zarówno na traffic, jak i sprzedaż. Na zdjęciach z tych wydarzeń widać jak wielkie emocje im towarzyszą. W epoce smartfonów i wszechobecnych mediów społecznościowych zasięg promocyjny takich wydarzeń jest bardzo duży, większość ich uczestników robi zdjęcia, selfie, kręci filmy i dzieli się nimi ze swoimi znajomymi. To buduje pełen emocji i pozytywnego przekazu wizerunek Empiku, Centrów Handlowych i samych artystów.

Pełna treść wywiadu zostanie opublikowana w najbliższym numerze Shopping Center Poland Magazine.