Nowe oblicze Galerii Emka w Koszalinie

–  Remont był niezbędny, aby wygląd i funkcjonalność galerii spełniały standardy nowoczesnych obiektów handlowych – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Krystian Modrzejewski, country manager Poland w LCP Properties Sp. z o.o.,do którego należy Galeria Emka

Retailnet.pl: – 20 maja Galeria Emka została otwarta w zupełnie nowej odsłonie, a wśród nowości jest Food on the Beach…

Krystian Modrzejewski: – To nowa strefa restauracyjna Galerii Emka, która – jak sama nazwa wskazuje – ma klimat plażowy. Pojawiły się w niej elementy imitujące piasek i wodę, dzięki czemu klienci galerii mogą wypić kawę lub zjeść posiłek z przyjaciółmi i poczuć się, jak nad morzem. Cała strefa zajmuje około 400 mkw. powierzchni i obejmuje czterech najemców gastronomicznych oraz kids play.

Jakie jeszcze nowości czekają na klientów Galerii Emka?

– Klienci, którzy pamiętają Galerię Emka z dawnych lat, nie poznają jej. Całkowicie zmieniliśmy wygląd powierzchni wspólnych galerii – w tym witryny najemców, posadzki i sufit. Zmodernizowaliśmy też to, co niewidoczne dla klientów, czyli instalacje przeciwpożarową i wentylacyjno-klimatyzacyjną. Nowością jest również poszerzenie oferty Emki, poprzez ściągnięcie do galerii wielu nowych polskich i międzynarodowych najemców. Bardzo cieszymy się z wejścia do Emki szwedzkiej marki H&M, która zajmuje lokal o powierzchni ponad 2 tys. mkw. Mamy również takie sieci jak CCC, Deichmann, czy Carry, a wkrótce dołączą do nich jeszcze Pepco oraz Smyk (otwarcie latem). Ponadto warto wspomnieć, że kilka  brandów, w tym Martes Sport i Sinsay, właśnie u nas zdecydowało się otworzyć swoje pierwsze sklepy w Koszalinie. Nasi klienci z pewnością będą zadowoleni.

Część najemców, którzy od lat obecni są w Emce zdecydowało się na modernizację swoich sklepów. Kompletny remodeling sklepu przeprowadziła chociażby sieć spożywcza Sano, która w Emce zaprezentowała swój sklep w najnowszym koncepcie.

Czy pojawienie się nowych najemców oznacza, że powierzchnia galerii wzrosła?

– Układ lokali wymagał zmiany ze względu na formaty salonów obowiązujące wśród sklepów sieciowych, natomiast pojawienie się nowych najemców wynika ze zmiany tenant mixu. Jesteśmy właścicielami Emki od 15 lat i najemcy tacy jak chociażby Empik, Rossmann czy Big Star, którzy potrafili wykorzystać potencjał tego miejsca, chętnie przedłużyli z nami umowy i wyremontowali swoje lokale. Niektóre sklepy miały jednak słabą frekwencję, więc w sposób naturalny zwolniły one miejsce dla nowych marek. Wybierając je, kierowaliśmy się znajomością rynku i potrzebami naszych klientów. Liczymy na to, że po przebudowie obiektu spełnimy oczekiwania mieszkańców Koszalina i liczba odwiedzin obiektu wzrośnie. Odwiedzalność galerii zawsze była na bardzo dobrym poziomie, a do momentu rozpoczęcia przebudowy sukcesywnie wzrastała. Naszym atutem jest to, że mamy znakomitą lokalizację. Galeria Emka znajduje się w samym centrum największego w Koszalinie osiedla mieszkaniowego, które dzięki nowym inwestycjom stale się rozrasta.

Decyzja o modernizacji Galerii Emka wynikała z wieku obiektu?

– Tak, remont był niezbędny, aby wygląd i funkcjonalność galerii spełniały standardy nowoczesnych obiektów handlowych. Polacy często podróżują i wiedzą jak wyglądają centra w innych regionach kraju. Klientami Galerii Emka są nie tylko koszalinianie, ale także turyści, którzy w okresie urlopowym wakacje spędzają w Koszalinie i okolicznych nadmorskich miejscowościach. Wszyscy oni oczekują, że oferta Emki utrzymana będzie na ogólnopolskim poziomie.

Przebudowa dotyczyła nie tylko pierwszego piętra Emki…

– Ostatnie pół roku było intensywnym okresem, ze względu na zakres prowadzonych prac. Modernizacja objęła całą galerię i odbywała się etapami. Lokale na parterze zamykane były tylko na kilka tygodni, natomiast pierwsze piętro zamknęliśmy całkowicie, ponieważ wymagało ono prawdziwej rewolucji.

Jak przebiegały rozmowy z najemcami?

– Jako właściciel i zarządca jestesmy obecni na rynku polskim już od wielu lat, dzięki czemu zbudowaliśmy relacje z większością marek. Ponieważ traktujemy najemców po partnersku, nasze rozmowy są merytoryczne i zawsze szukamy rozwiązań dobrych dla obu stron. Również podczas przebudowy staraliśmy się bardzo, aby pomimo oczywistych niedogodności, najemcy otwarci w czasie trwania prac funkcjonowali w jak najlepszych warunkach.

Co dalej z Galerią Emka? Jakie mają Państwo plany?

– Galeria Emka posiada duży potencjał do dalszej rozbudowy, ale żeby do niej przystapić najpierw musimy ocenić efekt przeprowadzonych już prac modernizacyjnych i zmian w zakresie oferty centrum. To jak mieszkańcy Koszalina zareagują na metamorfozę Emki, jest kluczowe. Po otwarciu wszystkich powierzchni sprawdzimy, jak przedstawiają się wyniki zarówno odwiedzalności, jak i obrotów najemców i dopiero na tej podstawie będziemy podejmować dalsze decyzje. Naszym celem jest, aby po modernizacji i ewentualnej rozbudowie Galeria Emka była najlepszym tego typu obiektem w regionie.

Rozmawiała: Ewelina Nawrot

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.