O krok bliżej do połączenia Grup Vistula i Bytom

vistula salon

Zarząd Vistula Group oraz zarząd Bytomia podjęły uchwały w sprawie zamiaru połączenia obydwu spółek. Planowane jest połączenie poprzez przeniesienie całego majątku spółki Bytom na Vistula Group w zamian za akcje Vistuli.

„W związku z powyższym Zarząd Vistula Group postanowił o przystąpieniu do prac związanych z wyborem wspólnego doradcy w procesie przygotowania planu połączenia wraz z niezbędną dokumentacją” – napisano w komunikacie.

Spółki podpisały również porozumienie dotyczące współdziałania w czynnościach związanych z przygotowaniem procesu połączenia.

Celem wzrost wartości spółek

Rozmowy na temat połączenia obu spółek rozpoczęły się w połowie kwietnia bieżącego roku. Informację podano do publicznej informacji w maju.

„Planowane połączenie jest uzasadnione realizacją strategii rozwoju grupy kapitałowej Vistula Group S.A. przewidującej stworzenie dynamicznie rosnącej grupy kapitałowej, konsolidującej rozpoznawalne marki detaliczne o uznanej pozycji rynkowej. Planowane połączenie przyniesie wymierne korzyści łączącym się spółkom w postaci efektów synergii osiąganych głównie w obszarze kosztów ogólnych, kosztów prowadzonej działalności operacyjnej, optymalizacji kosztów pozyskiwania towarów, a także lepsze wykorzystanie zasobów ludzkich i koordynację polityki marketingowej. Długoterminowym celem planowanego połączenia jest wzrost wartości łączących się spółek” – napisano w komunikatach obydwu spółek.

Informacje o spółkach

Vistula Group S.A. jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A., która specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Aktualnie sieć sprzedaży liczy ponad 320 sklepów marki Vistula, W.Kruk, Wólczanka i Deni Cler Milano.

Firma Bytom rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku. Od 1995 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Bytom w oparciu o wieloletnie doświadczenie połączone z nowoczesną technologią, specjalizuje się w tworzeniu i dystrybucji kolekcji formalnej i casualowej mody męskiej. Według stanu na koniec 2016 roku spółka Bytom S.A. posiadała 107 sklepów pod marką Bytom o powierzchni 12,1 tys. mkw.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.