Reserved podbija Londyn

Polska marka odzieżowa Reserved, należąca do Grupy LPP, 6 września otwiera swój pierwszy flagship store w Wielkiej Brytanii. Sklep będzie mieścił się w Londynie, przy prestiżowej ulicy Oxford Street, obok sklepów Zara i H&M. Twarzą kampanii promującą markę Reserved w Wielkiej Brytanii oraz kolekcję jesień/zima 2017/18 została top modelka Kate Moss.

Ekspansja w Wielkiej Brytanii jest wynikiem przemyślanej strategii. Otwarcie przy Oxford Street następuje po trzyletnim okresie przygotowań i 18 miesięcznej fazie planowania. LPP podpisało umowę najmu na 10 lat, a zatrudnienie w związku z tym projektem wzrośnie o kolejne 100 osób. Rozwój w Europie Zachodniej jest efektem strategii budowy rozpoznawalności LPP jako globalnego lidera w branży odzieżowej. Londyn to okno na świat, jedna ze światowych stolic mody – to dlatego właśnie tam LPP zdecydowało się zaznaczyć swoją obecność.

– Naszym celem jest zbudowanie globalnej rozpoznawalności marki Reserved, i bycie jedną z 5 największych firm odzieżowych w Europie – mówił redakcji Retailnet.pl Marek Piechocki, prezes LPP.

Reserved offline i online

Reserved to najstarsza i zarazem flagowa marka LPP, której pierwsze salony powstały w 1998 r. w Polsce. Od 2002 r. odzież Reserved dostępna jest w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, od 2014 r. także w Niemczech oraz Chorwacji, a od 2015 r. na Bliskim Wschodzie. W ramach sieci funkcjonuje 458 salonów Reserved.

Teraz marka wchodzi na rynek brytyjski otwierając pierwszy flagowy sklep o powierzchni 3 tys. mkw. w Londynie, przy Oxford Street, a także sklep internetowy marki. Na potrzeby debiutu Reserved na Wyspach powstała specjalna kolekcja, która będzie również dostępna w wybranych salonach w Rosji, Niemczech i w Polsce.

Spółka jakiekolwiek decyzje związane z dalszą ekspansją Reserved w Wielkiej Brytanii podejmie na początku 2018 roku.

– Dajemy sobie pół roku. W lutym przyszłego roku po zakończeniu sezonu jesień/zima 2017/2018, będziemy podejmować decyzje, co dalej z rynkiem brytyjskim – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP SA.

Odzieżowa spółka z Gdańska

Spółka LPP powstała w Gdańsku. W ciągu ponad 20 lat, z niewielkiego lokalnego przedsiębiorstwa stała się jedną z najdynamiczniej rozwijających się międzynarodowych firm odzieżowych. Grupa LPP tworzy obecnie ponad 25 tys. miejsc pracy i zarządza pięcioma markami: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Centrala firmy znajduje się w Gdańsku, a jej filia w Krakowie. W Pruszczu Gdańskim firma stworzyła jedno z najnowocześniejszych w tej części Europy centrów logistycznych odzieży. W Warszawie znajduje się też Biuro produktowe marki Reserved oraz showroomy wszystkich marek. Ponadto LPP posiada także biura w Chinach oraz w Bangladeszu.

Obecnie sieć detaliczna LPP obejmuje 19 krajów, na koniec II kwartału 2017 roku firma zarządzała siecią 1 710 salonów sprzedaży. Od 15 lat salony marek LPP obecne są w krajach Europy Środkowo – Wschodniej, a od 2014 roku marka Reserved dostępna jest na rynku niemieckim – obecnie 19 salonów. W maju otwarto salon flagowy w Berlinie, 20 sklep LPP planuje uruchomić we Frankfurcie nad Menem w czwartym kwartale 2017. W 2014 roku firma rozpoczęła także swoją ekspansję na Bałkany. Rok później, w 2015 roku LPP otworzyło pierwsze pozaeuropejskie sklepy Reserved w Egipcie, Katarze, Kuwejcie oraz Arabii Saudyjskiej, a w styczniu 2016 roku marka Reserved zadebiutowała w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W kwietniu 2017 roku uruchomiono zaś pierwsze sklepy LPP na Białorusi, a na trzeci kwartał roku zaplanowano debiut Reserved w Wielkiej Brytanii. W sierpniu tego roku otwarto pierwszy salon w Serbii. Do końca 2017 roku zaplanowano w Kazachstanie inaugurację obecności tej marki. Równocześnie LPP dynamicznie zwiększa zasięg swoich sklepów internetowych. W 2017 roku sprzedaż prowadzona jest łącznie w 45 sklepach on-line w Europie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.