action sklep polska
Sklep sieci dyskontowej Action

Polska jest dla nas bardzo interesującym krajem. Chodzi m.in. o poziom infrastruktury, liczbę potencjalnych konsumentów, wielkość rynku i jego potencjał. Tylko do końca bieżącego roku otworzymy tu 6 sklepów – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Maria Langhammer, rzecznik prasowy holenderskiej sieci dyskontowej Action.

W październiku Action otworzył swój pierwszy sklep w Polsce. Zlokalizowany jest w Lesznie. Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli sieci, kolejne powstaną w Głogowie, Legnicy, Wałbrzychu, Świdnicy i Lubaniu. Wszystkie mają zostać otwarte jeszcze w tym roku.

– We wszystkich krajach, w których działamy, szukamy podobnych lokalizacji pod nasze sklepy. Może to być zarówno lokal w retail parku lub niedużym centrum handlowym, lub obiekt wolnostojący. Łączna powierzchnia powinna mieć 800-1000 mkw. Dzięki temu możemy zaoferować klientom pełen asortyment, który liczy ponad 6 tys. produktów. Ważne jest również, żeby przed każdym sklepem dostępne były miejsca parkingowe – wyjaśnia Maria Langhammer.

action debiut ekspansja
Otwarcie pierwszego sklepu Action w Polsce

Dodaje, że decydując się na ekspansję w Polsce, sieć brała pod uwagę również uwarunkowania logistyczne.

– Działamy już na sąsiednim rynku niemieckim i posiadamy tam centrum dystrybucyjne. Kolejne powstanie w przyszłym roku. Stamtąd obsługiwane będą również polskie sklepy – tłumaczy rzeczniczka Action.

Dynamiczny rozwój sieci i sprzedaży

Action powstał w Holandii w 1993 r. i obecnie działa nie tylko tam, ale i w Belgii, Luksemburgu, Niemczech, Austrii i Francji. W tym miesiącu otworzy swój 1000. sklep w Europie.

– Ubiegły rok był dla nas rekordowy rok pod względem wzrostu sprzedaży. Zwiększyła się ona o 34 proc. i wyniosła 2,7 mld euro. Wynik EBITDA wyniósł w tym okresie 310 mln euro. Otworzyliśmy łącznie 197 nowych sklepów w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu i Holandii. Pod koniec 2016 roku sieć naszych sklepów obejmowała 852 punkty sprzedaży przy zatrudnieniu ponad 35 000 pracowników – wylicza Sander van der Laan, dyrektor generalny Action.

Dyskontowa sieć niespożywcza

Firma Action jest jednym z najszybciej rozwijających się europejskich dyskontów niespożywczych, który może pochwalić się niemal 1000 sklepów i ponad 38 tys. pracowników w 6 krajach (Holandia, Belgia, Luksemburg, Niemcy, Francja, Austria). Siedziba Action mieści się w Zwaagdijk-Oost w Holandii. Od października do grudnia 2017 r. Action otworzy swoje pierwsze sklepy w Polsce: w Lesznie, Legnicy, Głogowie, Wałbrzychu, Lubaniu i Świdnicy. Obecnie Action Polska zatrudnia około 50 osób.

Sieć Action działa w oparciu o konkurencyjną cenę i zróżnicowanie w zakresie wprowadzanych ofert promocyjnych, proponując swoim klientom jakościowe produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Na półkach Action znajduje się ponad 6000 różnych artykułów, a oferta jest co tydzień uzupełniana o co najmniej 150 nowych produktów. Wśród nich znajdują się artykuły gospodarstwa domowego, artykuły biurowe, kosmetyki, napoje i przekąski, zabawki, tekstylia, wyroby szklane, porcelana i ceramika, artykuły dekoracyjne i DIY.