Kawiarnia Costa Coffee, Olsztyn
Kawiarnia Costa Coffee, Olsztyn

Centra handlowe to segment rynku, w którym stale się rozwijamy – mówi Michał Nowak, Property & Expansion Director Costa Coffee.

Rośnie sieć kawiarni Costa Coffee. W ostatnim czasie Costa Coffee Polska SA zadebiutowała w Olsztynie otwierając wyspę handlową w Galerii Warmińskiej. Teraz przyszedł czas na umocnienie pozycji marki we Wrocławiu. Nowa kawiarnia została otwarta w oddanym niedawno do użytku centrum handlowym Wrocłavia. Jest to 13. lokal sieci w mieście.

Nowo otwarty lokal charakteryzuje się nietypowym wystrojem wnętrza – ręcznie malowanym muralem.

Costa Coffee na wrocławskim rynku

Michał Nowak, Property & Expansion Director Costa Coffee
Michał Nowak, Property & Expansion Director Costa Coffee

– Sieć Costa Coffee jest obecna w największych galeriach handlowych we Wrocławiu. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie wrocławian spotkaniami z przyjaciółmi i bliskimi w naszych kawiarniach, dlatego nie mogło nas zabraknąć w tak atrakcyjnej lokalizacji za jaką uważamy galerię Wroclavia. Dodatkowo, centra handlowe to segment rynku, w którym stale się rozwijamy i nasza obecność nie jest tu przypadkowa – komentuje Michał Nowak, Property & Expansion Director Costa Coffee

Unikatowym elementem wystroju kawiarni jest ręcznie malowany mural autorstwa polskiego grafika Marka Droździela, który amatorom sztuki może kojarzyć jako finalista konkursu na słynny mural z Davidem Bowiem na warszawskim Muranowie. Praca w nowej kawiarni nawiązuje do korzeni marki, przedstawiając parę pijącą aromatyczną kawę na tle panoramy Londynu. Lokal usytuowany jest na parterze w pobliżu wejścia  od strony dworca PKP (przejście naziemne Dworzec-PKP). Jest w pełni dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Sieć Costa Coffee obecna jest już w 21 miastach w Polsce. Spółka w ubiegłym roku otworzyła 22 nowe lokale. W tym roku kolejne, także w centrach handlowych. Aktualnie sieć liczy ok. 150 lokali i ponad 200 maszyn Costa Express.

Ekspansja Costa Coffee nie tylko w centrach handlowych

W planach spółki jest szersza ekspansja kawiarni w nowych mniejszych miastach (od 100 do 300 tys. mieszkańców) i nowych formatach. Zarząd sieci poszukuje nowych atrakcyjnych miejsc, zarówno pod względem lokalizacji jak i formatu.

– Jesteśmy obecni w centrach handlowych, przy głównych i najbardziej prestiżowych ulicach miast, w kluczowych punktach komunikacyjnych, a także na nowoczesnych osiedlach mieszkaniowych oraz w biurowcach. Nasza strategia wyboru lokalizacji jest wielosegmentowa. Szansę na rozwój Costa Coffee stanowią m.in. modne dzielnice czy ulice handlowe, przy których ze względu na prowadzone rewitalizacje, powstają nowe, szybko zyskujące na popularności miejsca. Jesteśmy także otwarci na wprowadzanie nowych formatów – mówił w wywiadzie dla Retailnet Expansion Director marki.