Salon Neonet
Salon Neonet

W 2017 roku sieć Neonet kontynuowała przyjętą strategię rozwoju, opartą przede wszystkim na relokacjach salonów sprzedaży w nowe, atrakcyjne miejsca oraz rewitalizacji istniejących już salonów. Marka mocno stawia także na sprzedaż on-line. O strategii sieci rozmawiamy z Bartoszem Piotrowskim, Dyrektorem Działu Rozwoju Neonet.

Bartosz Piotrowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Neonet
Bartosz Piotrowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Neonet

– Ważną kwestią jest dla nas utrzymanie optymalnej dynamiki rozwoju – do końca roku mamy zaplanowane kolejne otwarcia, czwarty kwartał będzie dla nas bardzo pracowitym okresem – mówi Bartosz Piotrowski.

Sieć Neonet od wielu lat jest też mocno obecna on-line. W ostatnim czasie spółka m.in. usprawniła dostawę zakupów online wprowadzając usługę DB Schenker. DB Schenker realizuje dostawy towarów Neonet zarówno do sklepów, dystrybutorów, jak i osób prywatnych. Średnio obsługuje dla Neonet 1,5 tys. przesyłek dziennie.

– Nie traktujemy E-commerce jako zagrożenia. To trend w rozwoju rynku i trzeba się do niego dostosować. Warto jednak pamiętać, że nic nie zastąpi fizycznego kontaktu z produktem. Jest to szczególnie zauważalne w branży tekstylnej, ale również w naszej. Swobodny dostęp i możliwość przetestowania urządzeń RTV/AGD to duży atut salonów sprzedaży detalicznej. Pozostaje również kwestia obsługi posprzedażowej, która z kolei może być dobrą okazją do nawiązania relacji z klientami i sposobem na zachęcenie ich do powrotu do sklepu – podkreśla Bartosz Piotrowski.

Omnichannel w strategii sieci Neonet

Czy zatem sieci handlowe, które nie korzystają ze sprzedaży omnichanel, mają szanse na przetrwanie? Zdaniem Bartosza Piotrowskiego przenikanie się obu kanałów (offline i online) jest konieczne.

– Oczywiście rynek jest pojemny i z pewnością jest dużo miejsca na podmioty realizujące odmienne strategie sprzedażowe, natomiast w dłuższej perspektywie wydaje się, że rezygnacja ze sprzedaży Omnichanel może powodować utratę przewagi konkurencyjnej. Jest to związane z bardzo dynamicznym rozwojem sektora E-commerce. Neonet planując kolejne kroki rozwoju, uwzględnia przenikanie się obu kanałów (offline i online). Z naszego punktu widzenia ta strategia jest korzystniejsza niż postawienie wyłącznie na jeden kanał sprzedaży – podsumowuje Dyrektor Działu Rozwoju Neonet.

Przypomnijmy, Neonet to obecnie blisko 300 salonów zlokalizowanych w całym kraju. Marka szczególnie stawia na rozwój sieci sprzedaży w miastach o liczbie mieszkańców nieprzekraczającej 200 tysięcy. Przede wszystkim poszukuje miejsc, gdzie może liczyć na naturalny ruch klientów. W galeriach i parkach handlowych poszukuje miejsc w sąsiedztwie dużych sklepów spożywczych.