Salon CCC
Salon CCC

Spółka CCC SA zakłada, że na koniec 2017 roku sieć grupy liczyć będzie 545 tys. mkw., co oznacza wzrost o 19 proc. rdr, a na koniec 2018 roku powierzchnia sieci powiększy się do ok. 655 tys. mkw.

Jak poinformował zarząd spółki, CCC chce zwiększyć powierzchnię handlową netto o 300 tys. mkw. w latach 2017-2019.

CCC wyda 150 mln zł na rozwój sieci

Spółka podała w komunikacie podsumowującym III kwartał 2017 roku, że wydatki inwestycyjne grupy w 2017 roku łącznie wyniosą min. 150 mln zł, podobnie jak w przyszłym roku.

Wśród celów rozwojowych dla kanału internetowego na lata 2017 i 2018, CCC wymienia m.in. 1 mld zł obrotów i przynajmniej trzy nowe rynki do końca 2018 roku. W planach jest także utrzymanie pozycji na rynkach CEE oraz m.in. budowa nowego centrum logistycznego i platformy e-commerce.

Blisko 900 sklepów w sieci CCC

Aktualnie CCC prowadzi sieć 897 salonów w tym 828 to salony własne, a 69 franczyzowe. W III kwartale 2017 r. Grupa Kapitałowa CCC S.A. powiększyła sieć sprzedaży CCC o ponad 15,4 tys. mkw. Powierzchnia sprzedaży spółki na koniec września 2017 wyniosła 503,4 tys. i wzrosła o 44,8 tys. mkw. (w stosunku do 31.12.2016 r.), na co złożyły się otwarcia i powiększenia sklepów CCC +53,1 tys. mkw. i zamknięcia – 8,7 tys. mkw. (8,3 tys. mkw. CCC, 0,4 tys. mkw. Boti).

Powierzchnia sprzedaży w placówkach własnych sieci CCC wzrosła o 9,7 proc. i wyniosła 466,9 tys. mkw. na koniec września 2017 (w tym: 228,2 tys. mkw. w Polsce) w stosunku do 425,7 tys. mkw. na koniec 2016 r. (w tym 212,2 tys. mkw. w Polsce). Powierzchnia sprzedaży w placówkach franczyzowych CCC wzrosła o 10,9 proc. i wynosi 36,5 tys. mkw. na 30.09.2017 w stosunku do 32,9 tys. mkw. na 31.12.2016.