Dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Gino Rossi

gino rossi

– Listopad był udanym miesiącem pod kątem sprzedażowym, w szczególności w Gino Rossi, gdzie zanotowaliśmy dwucyfrową dynamikę przychodów – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

Grupa Gino Rossi, zarządzająca sieciami sprzedaży markowego obuwia Gino Rossi i odzieży damskiej Simple Creative Products, opublikowała wyniki sprzedażowe za listopad 2017 roku. Sprzedaż Gino Rossi wyniosła w listopadzie 2017 roku 17 mln zł, co oznacza wzrost o 15 proc. r/r, a w Simple CP 8,4 mln zł (-2,2 proc. r/r/). Narastająco w okresie styczeń-listopad 2017 sprzedaż Gino Rossi wyniosła 175,0 mln zł (+16,5 proc. r/r), a Simple CP 82,3 mln zł (-7,6 proc. r/r).

Marża detaliczna Gino Rossi realizowana w salonach własnych (pełnocenowych i outletowych), prowadzonych w formacie franczyzy zarządzanej i sklepie internetowym wyniosła w listopadzie 2017 44 proc. (-4,4 p.p. r/r). W Simple CP było to 55,7 proc. (-1,6 p.p. r/r). Narastająco w okresie styczeń-listopad 2017 marża brutto Gino Rossi wyniosła 46,9 proc. (-2,9 p.p. r/r), a Simple CP 55,1 proc. (-3,8 p.p. r/r).

Dynamika sprzedaży Gino Rossi w segmencie e-commerce wyniosła w listopadzie -7,2 proc. r/r, a w Simple 21,7 proc. Wartość sprzedaży w kanale b2b w Gino Rossi wyniosła w listopadzie 2,6 mln zł, i była na porównywalnym poziomie r/r (w przypadku Simple sprzedaż b2b ma wartość pomijalną), co oznacza udział w sprzedaży ogółem na poziomie 15,4 proc. Rozwój w segmencie e-commerce jest – obok segmentu b2b – jednym z istotnych elementów planów rozwoju Grupy do roku 2019.

– Listopad był udanym miesiącem pod kątem sprzedażowym, w szczególności w Gino Rossi, gdzie zanotowaliśmy dwucyfrową dynamikę przychodów. Natomiast w Simple sprzedaż utrzymuje się w ostatnich miesiącach na powtarzalnym poziomie ponad 8 mln zł – w przypadku obu marek analiza dotyczy porównywalnej w ujęciu rok do roku powierzchni handlowej. Warto podkreślić, że miniony miesiąc charakteryzował się bardzo dobrymi obrotami w sklepach stacjonarnych Gino Rossi – dynamika sprzedaży w sieci detalicznej tej marki sięgnęła aż 25 proc. rok do roku. Za okres 11 miesięcy 2017 r. wskaźnik sprzedaży LFL w Gino Rossi w segmencie detalicznym stacjonarnym przekroczył +10 proc. W segmencie e-commerce Gino Rossi zanotowaliśmy spadek, ale ma to przede wszystkim związek z wysoką bazą – w ubiegłym roku w listopadzie prowadziliśmy bardzo intensywne działania związane z tzw. Black Friday i Black Week. Generalnie w zeszłym roku w mniejszym stopniu wprowadzaliśmy rabaty, stąd akcja promocyjna w końcówce listopada 2016 była dla klientów prawdziwą okazją. Zależy nam na tym, żeby kanały stacjonarny i e-commerce uzupełniały się i korzystnie działały na siebie wzajemnie – wahania poziomu sprzedaży pomiędzy nimi w poszczególnych miesiącach są naturalnym zjawiskiem. W Simple w listopadzie sprzedaż internetowa zanotowała ponad 20-proc. dynamikę – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

Sieć sprzedaży

Gino Rossi zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Wszystkie produkty charakteryzują się nowoczesnym wzornictwem oraz doskonałą jakością wykonania.

Gino Rossi jest jedną z najlepiej rozpoznawanych i najwyżej ocenianych na polskim rynku marek, która zajmuje pozycję lidera w segmencie obuwia ze średniej i wyższej półki. Własna sieć sprzedaży Gino Rossi obejmuje około 90 salonów w Polsce i za granicą (Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja).

Simple Creative Products to czołowa marka na polskim rynku luksusowej odzieży damskiej, oparta na bezpretensjonalnej prostocie, wyrafinowanym, eleganckim i kreatywnym wzornictwie. Sieć sprzedaży Simple CP obejmuje około 60 salonów własnych w Polsce.

Sprzedaż Gino Rossi i Simple CP prowadzona jest także w sklepach internetowych.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.