wittchen manufaktura
Sklep Wittchen w Manufakturze

Jak poinformował zarząd spółki Wittchen, wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w segmencie detalicznym za listopad 2017 roku wyniosła 14,1 mln złotych. Rok wcześniej było to 10 mln złotych, zatem wzrost rok do roku wyniósł 41 proc.

Narastająco w okresie styczeń-listopad 2017 roku przychody ze sprzedaży w segmencie detalicznym wyniosły 139,8 mln złotych, o 31 proc. więcej niż przed rokiem.

Segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną.

Udany III kwartał

W samym III kwartale 2017 roku przychody ze sprzedaży Grupy Wittchen wyniosły 53,5 mln zł co stanowi wzrost o 36 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W okresie III pierwszych kwartałów 2017 roku przychody wyniosły 129,1 mln zł i były wyższe o 27 proc. w stosunku do tego samego okresu 2016 roku.

Znaczące wzrosty poziomu sprzedaży są efektem trafnego doboru oferty produktowej oraz dopasowania strategii marketingowej i zostały w dużej mierze zrealizowane w ujęciu like for like, zarówno online jak i w sklepach stacjonarnych. Do wzrostu sprzedaży przyczyniło się także zwiększenie powierzchni handlowej oraz rozwój zagraniczny.

Większa powierzchnia sprzedaży

Wzrost sprzedaży w III kwartale został osiągnięty przy towarzyszącym mu wzroście marży do poziomu 56,8 proc., to jest o 1,2 p.p. kwartał do kwartału. Narastająco za III kwartały 2017 roku marża wyniosła 56,8 proc. i była o 0,8 p.p. niższa niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

W trzecim kwartale 2017 roku zostały otwarte 2 salony sprzedaży, a powierzchnia handlowa zwiększyła się o 124 mkw.. Na dzień 30 września 2017 roku powierzchnia handlowa wynosiła 6.368 mkw. i 82 punkty sprzedaży i była wyższa o 8,6  proc. w stosunku do 30 września 2016 roku (5.866 mkw. i 75 stałych punktów sprzedaży).