Jakub Bilik, AmRest: nowoczesny food court staje się wizytówką centrum handlowego

jakub-bilik-amrest

Bogata oferta food courtów staje się powoli wizytówką, która ma zachęcić konsumentów do odwiedzin w centrum handlowym – pisze Jakub Bilik, Development Director Poland, AmRest.

AmRest jest wyłącznym partnerem przerwy kawowej podczas SCF 2018 Exhibition & Awards, które odbędzie się 12 kwietnia w Centrum Konferencyjnym Legia w Warszawie.

Galerie handlowe niezmiennie cieszą się dużym zainteresowaniem wśród Polaków. To między innymi zasługa dynamicznej  ewolucji, jaką na przestrzeni ostatnich lat przechodzą te obiekty. Obecnie centra handlowe są już nie tylko miejscem na zrobienie zakupów, a po prostu stają się atrakcyjną alternatywą dla spędzania wolnego czasu. Pokazy artystyczne, spotkania z gwiazdami, sale zabaw czy bezpłatne konsultacje ze specjalistami w dziedzinie mody i zdrowia – to tylko kilka z przykładów atrakcji, które oferują galerie handlowe.  

Rosnąca rola strefy gastronomicznej        

Zauważalny jest też wyraźny zwrot w kwestii food courtów i części gastronomicznych. W nowo powstających centrach, strefy gastronomiczne odgrywają istotną rolę, zajmując w nich coraz większą powierzchnię całego budynku. Bogata oferta food courtów staje się powoli wizytówką, która ma zachęcić konsumentów do odwiedzin.

Nie jest to więc tylko miejsce na szybki posiłek między zakupami, a doskonale zaprojektowana strefa z wieloma konceptami gastronomicznymi, sprawdzająca się idealnie jako przestrzeń do spotkań. I tak, obok popularnych marek z segmentu Quick Service Restaurant, debiutują nowe restauracje z obsługą kelnerską, serwujące smaki z wielu zakątków świata.  

Globalny trend

Tak się dzieje nie tylko w Polsce, ale też w wielu europejskich krajach. Jako międzynarodowy operator w branży gastronomicznej bardzo uważnie śledzimy te zmiany i staramy się na nie odpowiednio reagować. Przykładem jest m.in. debiut blue frog w Polsce oraz Hiszpanii.

Początkowo AmRest rozwijał tę markę w Chinach. Widząc jednak otwartość Polaków na poszukiwanie nowych smaków, a także zmieniające się przestrzenie galerii handlowych, podjęliśmy decyzję o otwarciu pierwszego lokalu blue frog we Wroclavii. Blue frog to połączenie casualowej restauracji z obszerną ofertą barową, co niewątpliwie jest nowością jeśli chodzi o food courty. Debiut  marki we Wrocławiu spotkał się z ogromnym entuzjazmem jego mieszkańców.

Nowe koncepty

Z jednej strony debiutują nowe koncepty, z drugiej ewoluują te, które do tej pory istniały. Na rynku mamy naprawdę ogromny wachlarz wyboru i widać to chociażby na przykładzie naszych marek, które systematycznie otwierane są w centrach handlowych. Warto tu wspomnieć o restauracjach Pizza Hut. Od dwóch lat bardzo intensywnie rozwijamy koncept Express, oferujący świeżo wypieczoną pizzę na oczach Gościa w pięć minut. Mamy również restauracje Pizza Hut z obsługą kelnerską i jej nową odsłonę z piecem kamiennym, otwartą kuchnią i barem sałatkowym. Oba te formaty działają w centrach handlowych, wzajemnie się uzupełniają, ale przede wszystkim odpowiadają na różne oczekiwania i okazje konsumenckie. Podobnie jest w przypadku innych marek.

Dziś, nowo otwarte i wyremontowane restauracje KFC charakteryzują się odświeżonym designem, osadzonym mocno  w wartościach oraz historii marki. Szczególnym elementem wystroju restauracji KFC stała się też otwarta kuchnia, dzięki której Goście  mogą zobaczyć jak przygotowywane są posiłki. Całość doskonale wpisuje się w nowoczesną, przytulną przestrzeń stref gastronomicznych, zachęcając do dłuższych spotkań w gronie najbliższych. AmRest pojawia się w centrach handlowych także z pozostałymi markami ze swojego portfolio –  Burger King czy Starbucks, i nie są to tylko lokalizacje w food courtach, ale często (zwłaszcza w przypadku kawiarni) na terenie całego centrum handlowego.  Każda z tych marek oferuje własne, unikatowe produkty i każda z nich cieszy się dużym zainteresowaniem. To pokazuje, jak szerokie grono konsumentów odwiedza dziś centra handlowe.   

Rosnąca rola food courtów i generalnie oferty gastronomicznej w centrach handlowych wynika nie tylko z preferencji konsumenckich, ale też ze stale rosnącej wartości polskiego rynku HoReCa. Dynamiczny rozwój segmentu stawia przed nami nowe wyzwania i niesie ze sobą spore oczekiwania konsumentów. Nasze starania przynoszą korzyści, bo jak pokazują ostatnie badania, nasze marki są w czołówce popularności jeśli chodzi o odwiedzalność wśród Polaków. Z drugiej strony na wynik ten z pewnością wpływ ma dostępność naszych restauracji, a to jest możliwe właśnie dzięki powstawaniu centrów handlowych, ich ewolucji oraz rozwojowi stref gastronomicznych, w których możemy oferować szereg naszych usług. Zwycięsko na tym wychodzi nie tylko klient, ale także zarządca, jak i sama marka.  

Autorem tekstu jest Jakub Bilik Development Director Poland, AmRest.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.