Smyk inwestuje w rozwój logistyki kanału e-commerce

Dynamicznie rozwijająca się sprzedaż internetowa przyspieszyła naszą decyzję o nowym centrum logistycznym dla obsługi tego kanału – wyjaśnia Michał Janikowski, Dyrektor Łańcucha Dostaw Grupy Smyk.

Panattoni Europe wybuduje centrum dystrybucji i obsługi sklepu internetowego dla firmy Smyk. Obiekt o docelowej powierzchni 70 tys. mkw. powstanie na terenie Panattoni Central European Logistics Hub w Łodzi. Inwestycja wystartuje na początku stycznia i będzie realizowana w kilku etapach. Oddanie pierwszych 26 tys. mkw. planowane jest na czerwiec 2018 roku.

– Dynamicznie rozwijająca się sprzedaż internetowa przyspieszyła naszą decyzję o nowym centrum logistycznym dla obsługi tego kanału. Prawie trzykrotnie większa niż obecnie powierzchnia pozwoli nam na zwiększenie liczby obsługiwanych klientów i procesowanych zleceń oraz na poszerzenie asortymentu i poprawę jego dostępności. W procesie decyzyjnym uwzględniliśmy potencjał rozwojowy obiektu, jego lokalizację, odległość od magazynu centralnego i hubów kurierów. Ważnym elementem była lokalizacja w granicach miasta Łodzi i istniejące połączenia komunikacyjne – mówi Michał Janikowski, Dyrektor Łańcucha Dostaw Grupy Smyk.

Magazyn dedykowany e-commerce

Obiekt o docelowej powierzchni 70 tys. mkw. będzie realizowany w kilku etapach. W pierwszej fazie powstanie 26 tys. mkw. ─ część magazynowa zajmie ponad 96 proc. powierzchni całkowitej (magazyn: 25 tys. mkw., biura: 1 tys. mkw.). Ze względu na potencjalną opcję instalacji mezzaniny, magazyn będzie miał miejscowo wzmocnioną posadzkę o nośności do 7 T/mkw., a także zwiększony dopływ światła dziennego. Rozpoczęcie prac budowlanych pierwszego etapu zaplanowano na początek stycznia, ich ukończenie przewidziane jest na czerwiec 2018 r., zaś early access nastąpi w maju.

– Panattoni Europe specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych obiektów dedykowanych firmom działającym w branży e-commerce. Dzieje się tak za sprawą szybkiego reagowania na potrzeby rynku, a dzisiaj są nią trendy związane ze sprzedażą w internecie – komentuje Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni Europe i dodaje: Potrzeby najemców dotyczą wielu aspektów – począwszy od lokalizacji, a na kształcie skończywszy.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl