tesco marki
Sklep sieci Tesco

Brytyjska sieć Tesco osiągnęła w III kwartale i okresie świątecznym 2017 roku wzrost sprzedaży like for like. W krajach Europy Centralnej wyniósł on 0,6 proc. Również w Polsce sieć zanotowała pozytywne wyniki.

Jak podało Tesco w swoim raporcie, wzrost w samym III kwartale wyniósł w Europie Centralnej 0,8 proc., a w samym okresie świątecznym 0,2 proc. Warto przypomnieć, że jeszcze w I kwartale wyniki Tesco w naszej części Europy były na minusie.

Jak przekonują władze Tesco, pozytywne wyniki sprzedaży like for like w regionie CEE to przede wszystkim efekt wprowadzonych zmian, zwłaszcza jeżeli chodzi o ofertę produktów świeżych.

– Szczególnie zadowolenie jesteśmy z wyników osiągniętych w Polsce, gdzie odnotowaliśmy wzrost sprzedaży like for like. Warto pamiętać, że to bardzo konkurencyjny rynek. Dobre wyniki zanotowaliśmy również w Czechach i na Słowacji. To efekt wprowadzonych zmian w naszej ofercie – komentuje Dave Lewis, prezes Tesco.

Problemy Tesco w Polsce

W ubiegłym roku zamkniętych zostało w Polsce 9 sklepów brytyjskiej sieci Tesco. Na początku 2018 roku zniknąć mają kolejne trzy – w Konstantynowie Łódzkim, Tuchowie i Łodzi.

Jak przekonują władze Tesco, decyzja o zamknięciu kolejnych trzech sklepów podyktowana jest tylko i wyłącznie przesłankami ekonomicznymi. Zdaniem zarządu brytyjskiej sieci, wymienione sklepy w Konstantynowie Łódzkim, Tuchowie i Łodzi działają w bardzo trudnym, konkurencyjnym otoczeniu i odwrócenie negatywnego trendu w ich wynikach sprzedażowych wydaje się być nierealne.

Jeden ze wspomnianych supermarketów znajduje się na terenie centrum handlowego przy ul. Jana Pawła II w Konstantynowie Łódzkim. Pozostałe dwa to sklepy wolnostojące.

Tesco funkcjonuje w Polsce od 1995 r. Obecnie zatrudnia ok. 28 tys. osób i oferuje produkty 3,7 tys. dostawców. Po wspomnianych zamknięciach powierzchnia handlowa Tesco będzie wynosiła w naszym kraju ok. 862 tys. mkw., a sieć będzie liczyła niecałe 420 placówek.