CITY: Karty podarunkowe. Nowa strategia dystrybucji

Karty podarunkowe cieszą się wielką popularnością zarówno wśród konsumentów, jak i zarządców centrów handlowych. Tego rodzaju karty stały się niemal oczywistym elementem funkcjonowania galerii, które właśnie w ten sposób skutecznie zwiększają obroty najemców, wzmacniają lojalność i pozyskują nowych klientów. Najwyższy czas, by w pełni zautomatyzować dystrybucję kart podarunkowych.

– Na przestrzeni minionych pięciu lat karty podarunkowe podbiły rynek galerii handlowych w Polsce. Większość centrów handlowych z powodzeniem korzysta z tego rodzaju rozwiązań, które okazały się skutecznym narzędziem wspierającym sprzedaż. Badania dowodzą, że większość klientów, którzy realizują zakupy za pomocą kart podarunkowych, wydaje więcej środków niż te przypisane do danej karty. Możliwość wykorzystania danej karty w obrębie jednej galerii to sprawdzony sposób na zwiększenie obrotów wszystkich najemców – mówi dla Retailnet.pl Rafał Zamorski, Członek Zarządu CITY. Firma jest wyłącznym partnerem Welcome Mixer, który zainauguruje Shopping Center Forum 2018 Exhibition & Awards.

Korzyści, które generują karty podarunkowe, jest oczywiście więcej. Karta przedpłacona wpływa na atrakcyjność galerii, ułatwia realizację zakupów, stymuluje footfall i zwiększa satysfakcję najemców.

Tradycyjna dystrybucja kart podarunkowych

Większość galerii wciąż dystrybuuje karty podarunkowe w punktach obsługi klienta. Takie rozwiązanie wiąże się z dodatkowymi obowiązkami dla personelu. Obsługa kart oznacza konieczność prowadzenia ewidencji, obsługę przepływów gotówkowych, sporządzanie raportów kasowych, weryfikację autentyczności banknotów i odpowiedzialność za transfer środków finansowych. Jeśli wziąć pod uwagę rosnące zainteresowanie klientów kartami podarunkowymi, to okazuje się, że obsługa kart przedpłaconych przysparza galerii dodatkowych kosztów i obowiązków.

– Wydawanie kart w punktach obsługi klienta wymaga od personelu odpowiedniej wiedzy, zaangażowania i odpowiedzialności. Można tego uniknąć, jeśli zdecydujemy się na pełną automatyzację dystrybucji kart podarunkowych. Terminal, który wydaje tego rodzaju karty zainstalowaliśmy w 2015 roku w Bonarka City Center w Krakowie – mówi Rafał Satora, Dyrektor Działu Digital w firmie CITY.

Realizacja dla Bonarka City Center w Krakowie

W największej małopolskiej galerii handlowej, w Bonarka City Center, firma CITY wdrożyła w 2015 roku kartomat, czyli specjalistyczny, samoobsługowy terminal, który wydaje karty podarunkowe. Urządzenie działa w sposób intuicyjny, analogicznie do powszechnie znanych bankomatów i wpłatomatów. Klient, który korzysta z kartomatu, prowadzony jest przez proces zakupu krok po kroku. Aplikacja pozwala wybrać klientowi wysokość kwoty zasilenia, od 50 do 2000 pln, a także umożliwia realizację płatności gotówką lub kartą. Cały proces odbywa się bardzo sprawnie i trwa – jak w przypadku wypłaty środków z bankomatu – zaledwie niecałą minutę. W rezultacie klient otrzymuje paragon potwierdzający zasilenie karty podarunkowej, a także estetyczną kopertę, która zawiera kartę wraz z card mailerem. Projekt graficzny koperty i karty jest spersonalizowany pod kątem identyfikacji wizualnej galerii. Środki finansowe dostępne są na karcie w przeciągu 24 godzin, a sama karta zachowuje ważność do 24 miesięcy. Klient, który dysponuje kartą podarunkową, może zapłacić nią tak samo, jak tradycyjną kartą płatniczą, w dowolnie wybranym sklepie na terenie całego centrum.

– Kartomat, który od ponad dwóch lat działa w Bonarka City Center, wyręcza personel galerii z wielu obowiązków. Wraz z urządzeniem dostarczamy galerii specjalistyczne oprogramowanie, które ewidencjonuje ilość wydanych kart, rozlicza środki finansowe i generuje okresowe raporty – podkreśla Rafał Satora, Dyrektor Działu Digital w firmie CITY.

Automatyczna dystrybucja kart podarunkowych

Rynek kart podarunkowych rozwija się w sposób dynamiczny. Klienci coraz częściej sięgają po tego rodzaju formę upominku, a galerie handlowe coraz bardziej doceniają to rozwiązanie jako narzędzie wspierające marketing i sprzedaż. Kluczowa wydaje się w tym kontekście decyzja, w jaki sposób dystrybuować karty podarunkowe. Kartomat, który został opracowany przez firmę CITY, okazuje się narzędziem bardzo konkurencyjnym. Po pierwsze, zdecydowanie wygrywa z tradycyjną metodą wydawania kart w punktach obsługi klienta, ponieważ automatyzuje obsługę kart i nie przysparza personelowi żadnych dodatkowych obowiązków. Po drugie, dystansuje również sprzedaż kart podarunkowych przez internet, ponieważ dostarcza klientowi kartę w czasie rzeczywistym, natychmiast po dokonaniu zasilenia.

– Mamy lata doświadczeń w zakresie dostarczania galeriom handlowym kart podarunkowych. Jak dotąd wydaliśmy blisko 80 000 kart przedpłaconych, a z naszej oferty skorzystało ponad 50 galerii w całej Polsce, w tym m. in. Galeria Katowicka, Galeria Jurajska czy Galeria Malta. Idea kartomatu zrodziła się zatem w sposób naturalny na bazie wielu lat doświadczeń w obsłudze kart podarunkowych – mówi Rafał Zamorski, Członek Zarządu CITY.

Trend powszechnej cyfryzacji

W dobie powszechnej cyfryzacji, która upraszcza i przyśpiesza wiele procesów, nietrudno przewidzieć kierunek rozwoju dystrybucji kart podarunkowych. Zarówno zarządcy centrów handlowych, jak i sami klienci coraz powszechniej doceniają wartość, którą oferuje terminal wydający karty podarunkowe. Tego rodzaju trend będzie się pogłębiał, a na przestrzeni najbliższych lat dystrybucja kart przedpłaconych za pomocą automatów vendingowych stanie się standardem. Kartomat opracowany przez firmę CITY może okazać się w tym segmencie rozwiązaniem pionierskim. – Współpracujemy z wieloma galeriami w Polsce i Europie, a dzięki temu dobrze znamy specyfikę i potrzeby tego rynku. Innowacyjne rozwiązania, takie m. in. jak kartomat, przygotowaliśmy z myślą o tej branży. Jesteśmy przekonani, że nasza strategia dystrybucji kart podarunkowych okaże się bezkonkurencyjna – mówi Rafał Satora, Dyrektor Działu Digital w firmie CITY.

CITY to ekspert branży komunikacji wizualnej. Od blisko 20 lat firma obsługuje najbardziej znaczące marki działające na polskim rynku. W ofercie CITY znajduje się rozbudowana sieć nośników komunikacji zewnętrznej, w tym sieć ekranów LED, a także usługi z zakresu druku wielkoformatowego i aranżacji przestrzeni sprzedażowej. CITY we własnym zakresie realizuje kioski multimedialne, terminale informacyjne, a także szereg innowacyjnych rozwiązań z zakresu digital signage.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl