Netto: zakaz handlu w niedziele nie wpłynie na pracę sklepów

Sieć Netto uspokaja, że ustawa o zakazie handlu w niedziele tylko w minimalnym stopniu wpłynie na pracę jej załóg sklepowych. Netto nie przewiduje zwolnień, zmian regulaminu ani też przesunięcia godzin doby pracowniczej w związku z nowymi przepisami. Wydłuży jedynie pracę swoich sklepów w wybrane dni.

– Wspólnie z zespołem kadry kierowniczej analizowaliśmy wpływ nowych przepisów na nasz biznes i przede wszystkim na organizację pracy sklepów – mówi Sławomir Nitek, dyrektor operacyjny Netto Polska. – Staraliśmy się szukać takich rozwiązań, które w najmniejszym stopniu mogłyby obciążać naszych pracowników. Wprowadzone przez nas rozwiązania kierowane są przede wszystkim troską o pracowników Netto, a także o możliwie najwyższy komfort zakupowy klientów, którzy będą mogli odpowiednio przygotować się do weekendu z wolną niedzielą oraz zrobić zakupy w poniedziałek rano, kiedy sklepy Netto będą do tego w pełni przygotowane.

Sieć handlowa Netto podjęła decyzję, że nie zmieni regulaminu pracy w związku z nową ustawą. Doba pracownicza nadal będzie trwała od godziny 4 do godziny 4 – żaden z pracowników nie będzie musiał zaczynać pracy zaraz po północy w poniedziałek, jak ma to miejsce w sklepach konkurencji. Detalista nie przewiduje również zwolnień.

Aby zapewnić swoim klientom jak najwyższy komfort zakupów, Netto zdecydowało się na wydłużenie godzin pracy sklepów w niektóre piątki i soboty przed wolnymi niedzielami (najbliższe terminy wydłużonych godzin pracy sklepów: 9 i 10 marca oraz 16 i 17 marca). Dzięki takiemu rozwiązaniu, klienci będą mogli dobrze przygotować się do weekendu z wolną niedzielą i zakupić wszystkie potrzebne produkty.

O Netto Polska

Wywodząca się z Danii sieć handlowa, która w ciągu 23 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ok. 370 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ok. 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje duńskiemu detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Sieć jest dobrze znana w południowej, zachodniej, północnej i środkowej Polsce. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje ok. 95 procent produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii, Szwecji, Niemczech.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.