Monika Bańkowska, IKEA: skomercjalizowaliśmy już ponad 20 tys. mkw. obiektu w Zabrzu

W centrum handlowo-rozrywkowym w Zabrzu znajdzie się ponad 130 lokali.  Skomercjalizowaliśmy już ponad 20 tys. mkw. obiektu. Otwarcie planowane jest na przełom 2019 i 2020 roku – mówi w rozmowie z redakcją retailnet.pl Monika Bańkowska, dyrektor Działu Najmu IKEA Centres Poland.

Firma IKEA Centres jest wystawcą Shopping Center Forum 2018 Exhibition & Awards, które odbędzie się 12 kwietnia na stadionie Legii Warszawa.

IKEA Centres buduje obecnie w Zabrzu największy w regionie obiekt handlowo-rozrywkowy o powierzchni ok. 90 000 mkw. Jaką funkcję, poza stricte handlową, ma pełnić to centrum?

Monika Bańkowska: Funkcja handlowa-usługowa będzie oczywiście kluczowa. W obiekcie znajdzie się ponad 130 lokali handlowych i usługowych. Zależy nam jednak, żeby projekt w Zabrzu stanowił coś więcej, niż klasyczne centrum handlowe. Dlatego dużą wagę przywiązujemy do rozbudowanej oferty rekreacyjno-rozrywkowo-edukacyjnej, która zajmie ok. 25 proc. powierzchni centrum oraz ok. 5 hektarów terenu zewnętrznego.

Dzięki tej inwestycji Zabrze zyska łatwo dostępną przestrzeń skupiającą życie kulturalno-rozrywkowe miasta i nowoczesne miejsce spotkań dla wszystkich mieszkańców. W ramach inwestycji przebudowujemy też układ drogowy w rejonie kompleksu, budujemy nowe ścieżki rowerowe, tworzymy ronda i bezkolizyjne skrzyżowania.

monika-bankowska-ikea
Monika Bańkowska, dyrektor Działu Najmu IKEA Centres Poland.

Na jakim etapie jest komercjalizacja obiektu? Na jakim segmencie najemców zależy Wam najbardziej?

MB: Tworzymy  przestrzenie do rekreacji i edukacji, ale dbamy też o bogatą i różnorodną ofertę handlową dopasowaną do potrzeb okolicznych mieszkańców.  Skomercjalizowaliśmy już ponad 20 tys. mkw., a wśród najemców mamy m.in. Castoramę, RTV EURO AGD, Martes Sport, Komfort, segment rozrywki stanowią obecnie Kino Helios oraz plac zabaw dla dzieci Leopark. Będą sklepy z akcesoriami, wyposażeniem wnętrz, a także biura podróży i operatorzy gastronomiczni tacy jak Kuchnia Express Marché, Sevi Kebab, Makarun czy Guty.

Dążymy do stworzenia atrakcyjnego miksu najemców z bogatą ofertą mody, obuwia i akcesoriów od najpopularniejszych polskich i światowych marek. Oczywiście ważnym segmentem jest DIY, a także elektronika oraz atrakcyjny food court wpisujący się w najnowsze trendy. Finalizujemy też rozmowy z kolejnymi najemcami. Tworzymy optymalny tenant mix obejmujący docelowo m.in. aptekę, oddział banku, centrum medyczne, bezpłatną przestrzeń co-workingową, być może nawet punkt obsługi klientów Urzędu Miasta. Bardzo liczymy też na lokalnych przedsiębiorców.

Co, poza atrakcyjnym tenant-mixem, ma być magnesem dla klientów?

MB: Tworzymy miejsce, gdzie okoliczni mieszkańcy będą mogli się spotykać, a lokalna społeczność będzie miała okazję się integrować. Centrum będzie wpisywało się w lokalną stylistykę w najlepszym wydaniu i połączy ją ze skandynawskim designem, a także pozwoli klientom aktywnie spędzać czas i zrelaksować się w przyjaznych przestrzeniach. Wśród planów dotyczących zagospodarowania działki wokół centrum handlowego są m.in. ogród botaniczny, amfiteatr, sztuczna plaża i fontanny, miejsca do grillowania, ścieżki rowerowe i dla biegaczy, skatepark, trasy dla narciarzy biegowych, ogrodzone miejsce dla osób z psami i mnóstwo zieleni. Cały teren będzie przyciągał atrakcyjną architekturą krajobrazu, zielenią i efektownymi konstrukcjami.

Kiedy planowane jest oddanie całego obiektu?

MB: Planowane otwarcie to przełom 2019 i 2020 roku.

Jakie działania realizowane są w innych obiektach należących IKEA Centres?

MB: Parę lat temu rozbudowaliśmy Wola Park – dodaliśmy ok. 17 tys. mkw. powierzchni oraz wielu nowych najemców, zmodernizowaliśmy też wtedy food court. Rok temu stworzyliśmy strefę co-workingową, z której na co dzień korzystają najemcy naszego centrum i start-up’y oraz połączony z nią bar serwujący kilkadziesiąt rodzajów piwa i świetne jedzenie. To bardzo popularne miejsce, które wciąż tętni życiem. Planujemy też zagospodarowanie szklarni przylegających do obiektu na przestrzeń służącą działaniom komercyjnym, artystycznym i społecznym.

Z kolei Aleja Bielany przeszła modernizację, rozbudowę i idącą za tym rekomercjalizację w 2015 roku. Od początku tego procesu  przyświecała nam idea stworzenia miejsca spotkań, a bardzo ważnym aspektem jej działania jest bogata oferta rozrywkowa.W rankingu stworzonym przez Colliers International Aleja Bielany znalazła się w TOP 10 centrów handlowych o najbardziej różnorodnej ofercie rozrywkowo-rekreacyjnej w Polsce. Tak więc IKEA Centres inwestuje w swoje obiekty, aby odpowiadały na zmieniające się nawyki konsumentów i wyznaczały trendy na rynku.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Cały wywiad można przeczytać w marcowym numerze Shopping Center Poland Magazine.

Facebook
LinkedIn
NAJNOWSZE INFORMACJE
REKLAMA
PARTNERZY PORTALU
SCF DATABASE
Scroll to Top