Echo podsumowuje świetny 2017 rok i zdradza plany w zakresie inwestycji handlowych

Echo Investment na koniec 2017 r. miała ponad 1,1 mln mkw. powierzchni biurowej, handlowej i mieszkaniowej w budowie i przygotowaniu. To ponad 40 proc. więcej niż na koniec 2016 r. Obecnie spółka jest zaangażowana w realizację m.in. inwestycji handlowych: Galerii Libero, Galerii Młociny i flagowego projektu w Warszawie – Towarowa 22.

– Nasza skala działania w ostatnich latach dynamicznie rośnie, dlatego dużo energii poświęcamy na wzmacnianie funkcji biznesowych, efektywności i usprawnienie procedur. W związku z większą liczbą przygotowywanych inwestycji zatrudniliśmy ponad 100 pracowników. Nieustannie pracujemy również nad ulepszaniem systemu compliance: ustanawiamy funkcję audytu wewnętrznego, przeglądamy procedury i standardowe sposoby postępowania. To pozytywnie wpłynie na transparentność działania, ułatwi podejmowanie decyzji i ograniczy ryzyka – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment.

Rok 2017 był pierwszym pełnym okresem sprawozdawczym, w którym wyniki zostały wypracowane w nowym modelu biznesowym – niemal wyłącznie z działalności deweloperskiej. Grupa kapitałowa wypracowała 312 mln zł zysku netto. Jest to efekt przekazania klientom 1006 mieszkań i wzrostu zysku z nieruchomości inwestycyjnych w wysokości 234 mln zł. Na wyniki wpłynął także wzrost wartości pakietu akcji EPP oraz wynagrodzenia otrzymane za usługi budowlane i wynajem powierzchni Outlet Parku i Galaxy w Szczecinie oraz Q22 w Warszawie.

Pozytywnym czynnikiem, który pozwala spokojnie patrzeć na przyszłość Echo Investment, jest niski poziom zadłużenia. Daje on duży komfort przy wyborze optymalnych źródeł finansowania inwestycji.

– W ubiegłym roku kontynuowaliśmy współpracę kredytową z renomowanymi bankami oraz uplasowaliśmy ponad 600 mln zł notowanych na giełdzie obligacji korporacyjnych dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych, dzięki czemu staliśmy się jednym z największych emitentów obligacji korporacyjnych w Polsce. W lutym 2018 r. Zarząd podjął uchwałę o rozpoczęciu kolejnego programu obligacji dla inwestorów indywidualnych o wartości do 400 mln zł – mówi Maciej Drozd, wiceprezes ds. finansowych.

Grupa Echo Investment zakończyła 2017 r. z 363 mln zł zysku brutto oraz 312 mln zł zysku netto. Wartość aktywów wyniosła blisko 3,9 mld zł i była o 15 proc. wyższa niż na koniec 2016 r. Co ważne, zgodnie ze strategią rentownego wzrostu, wartość nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych w budowie wzrosła w tym czasie o ponad 60 proc..

Inwestycje handlowe w toku

Echo Investment realizuje kilka projektów komercyjnych, w tym Galerię Libero w Katowicach, Galerię Młociny i Towarowa 22 w Warszawie.

Obecnie spółka przygotowuje się do otwarcia Galeria Libero w Katowicach, która zaoferuje ponad 150 sklepów, liczne restauracje, kawiarnie, kinowy multipleks, klub fitness, a także nowocześnie zaaranżowany, miejski plac z fontannami, amfiteatrem, sezonowym lodowiskiem, miejscami do wypoczynku, gier stacjonarnych i innych aktywności na świeżym powietrzu. – Mamy już potwierdzony termin otwarcia Galerii Libero, będzie to sierpień br. – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment S.A.

Szczególnie ważnym projektem dla spółki jest wielofunkcyjny kompleks zlokalizowany na warszawskiej Woli – Towarowa 22. – Zamierzamy w stolicy zaprezentować produkt, który będzie naszym flagowym okrętem. Dlatego do realizacji koncepcji Towarowa 22 zaangażowaliśmy cenionych na świecie architektów, odpowiedzialnych m.in. za kilka inwestycji na Manhattanie – mówi Nicklas Lindberg.

Nieruchomość Towarowa 22 ma 6,5 ha łącznej powierzchni, na której powstanie 105 tys. mkw. powierzchni najmu przeznaczonej pod handel, usługi i rozrywkę. Dodatkowo blisko 80 tys. mkw. zajmie część mieszkaniowa, hotel i biura. Kompleks zaoferuje także ponad hektar przestrzeni publicznej. Inwestycja spółki ma ruszyć jeszcze w tym roku.

– Towarowa 22 będzie zintegrowaną częścią Warszawy, z koncepcją zbliżoną do Browarów Warszawskich, z lepszym komponentem handlowym, gastronomią, rozrywką i miejscami do odpoczynku. Podobny bardziej do łódzkiej Manufaktury – dodał Nicklas Lindberg.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.