Sprzedaż ratalna zwiększa wartość koszyka zakupowego sklepów online

Coraz więcej sklepów internetowych daje swoim klientom możliwość opłacenia zakupionych produktów w systemie ratalnym. Według raportu “Płatności cyfrowe 2017” w drugim półroczu minionego roku z płatności ratalnych skorzystało już 14 proc. kupujących w internecie.

Raty są coraz częściej wybieraną formą płatności w sklepach internetowych, w szczególności, gdy mówimy o zakupach powyżej tysiąca złotych. – W niektórych branżach z rat korzysta aż 4 proc. klientów  – zauważa Krystian Wesołowski, ekspert od ecommerce w Blue Media.

Korzyści dla sklepów i klientów

Płatności ratalne niosą za sobą szereg korzyści dla klientów. Jest to przede wszystkim wielkie ułatwienie dla osób, które chciałyby np. skorzystać z promocji, ale nie mają w danym momencie wystarczających środków. Poza tym, część klientów czuje się bardziej komfortowo wnioskując o pożyczkę na stronie sklepu internetowego, a nie w banku czy np. w jednym ze sklepów stacjonarnych.

Na płatnościach ratalnych korzystają również same sklepy. Dzięki wprowadzeniu takiej formy płatności rośnie konkurencyjność, wzrasta sprzedaż i średnia wartość koszyka. Obroty sklepów zwiększają się o kwotę, która nie zostałaby wydana, gdyby brakowało możliwości skorzystania z rat. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu klienci często mogą zdecydować się na droższe produkty i rzadziej będą porzucać koszyki.

– W przyszłości płatności ratalne online będą dostępne nie tylko przy okazji zakupów sprzętu RTV i AGD, ale wielu branż, gdzie wartość zakupów przekracza 600 zł. Rozwiązania takie niewątpliwie będą rozwijane, ponieważ z punktu widzenia operatorów są naturalnym uzupełnieniem ich oferty – mówi Krystian Wesołowski z Blue Media.

Banki i operatorzy płatności

Oprócz korzystania z firm, które specjalizują się w sprzedaży ratalnej w internecie, część dużych sklepów umożliwia płatności w ratach za towary z e-sklepu bezpośrednio we współpracy z bankami (np. Alior, mBank czy Credit Agricole). Ofertę płatności ratalnych wprowadzili także operatorzy płatności internetowych, tacy jak Blue Media.

Rozwiązania płatnicze sopockiej spółki umożliwiają wprowadzenie do oferty rat online nawet małym e-sklepom. Sklepy internetowe oferujące sprzedaż ratalną Blue Media nie muszą podpisywać umowy z bankiem. Właściciel e-sklepu podpisuje ją bezpośrednio z operatorem płatności i z nim też się rozlicza. Włączenie i wyłączenie rat odbywa się przy pomocy jednego kliknięcia w panelu Blue Media. Do rozwiązania płatności ratalnych Blue Media dostęp ma już 8 tysięcy sklepów internetowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.