Neinver osiągnął 9 proc. zwrot z funduszu IRUS ERPF

Neinver, lider rynku outletów w Polsce i Hiszpanii, zamknął fundusz IRUS ERPF (European Retail Property Fund) z zyskiem w wysokości 9 proc. To jeden z najlepszych wyników wśród funduszy tego typu. Podczas okresu swej aktywności, fundusz dał zwrot całego kapitału z wielokrotnością 1,9 zainwestowanej kwoty.

Neinver specjalizuje się w inwestycjach na rynku nieruchomości, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. W Polsce prowadzi sieć centrów wyprzedażowych Factory, parki handlowe Futura i Galerię Malta. Spółka jest wystawcą Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference.

IRUS ERPF, założony przez Neinver w 2007 roku, to jeden z największych ogólnoeuropejskich funduszy kapitału prywatnego, specjalizujący się w centrach outlet. Neinver jest sponsorem funduszu i jednym z jego kluczowych inwestorów. Firma nadzorowała zarządzanie, zakup i sprzedaż aktywów, finansowanie oraz relacje z inwestorami. 85 proc. obiektów handlowych, w które zainwestował IRUS ERPF, zostało zbudowane właśnie przez Neinver.

Stały wzrost i wysoka rentowność

Od końca okresu inwestycyjnego w 2011 roku, wartość aktywów brutto wzrosła o 30 proc., z 1,006 mld euro do 1,360 mld euro. Neinver zarządzał także centrami outlet, których wskaźniki wykazywały stały wzrost, zwiększając sprzedaż średnio o 7 proc. w skali roku i liczbę odwiedzających o 5 proc. w ciągu ostatnich 5 lat.

– Założenie i skuteczne zarządzanie funduszem IRUS ERPF jeszcze bardziej wzmocniło pozycję Neinver jako zaufanego partnera inwestycyjnego i zarządcy. Dzięki naszemu doświadczeniu i znajomości branży outlet, osiągnęliśmy pierwotne założenia funduszu, w czasie, gdy z powodu recesji gospodarczej, zamknięte fundusze o wartości dodanej, uruchomione w latach 2006-2008, wykazały zwykle ujemny roczny zwrot. Kierując się strategią opartą na dywersyfikacji geograficznej, specjalizacji i koncentracji na wysokim poziomie doświadczeń zakupowych i zrównoważonym rozwoju, fundusz IRUS ERPF z powodzeniem zwiększał wartość swoich aktywów i uznany został za fundusz o jednej z największych stop zwrotu wśród funduszy tego typu – mówi Vanessa Gelado, dyrektor ds. Funduszu, Strategii i Inwestycji Neinver.

– Jednym z kluczy do sukcesu IRUS ERPF było długoterminowe tworzenie wartości, poprzez zarządzanie Neinver na każdym etapie cyklu aktywów. Poza tym, że jesteśmy zarządcami i współinwestorami w funduszu, zbudowaliśmy 85 proc. centrów, w które zainwestowaliśmy. Ponadto zarządzaliśmy nimi, osiągając stały wzrost i wysoką rentowność. Wyniki podkreślają również wysoką wartość wyspecjalizowanego modelu zarządzania Neinver i jego zdolności do  wykorzystania w pełni możliwości, oferowanych przez europejski sektor outlet – mówi Carlos González, Managing Director Neinver.

18 obiektów w siedmiu krajach

Neinver to drugi największy w Europie operator centrów outlet, z 18 centrami w siedmiu krajach i całkowitą powierzchnią najmu wynoszącą 368,1 tys. mkw., włączając w to trzy nowe obiekty w Czechach, Holandii i Alpach Francuskich, w pobliżu szwajcarskiej granicy. Jest jedynym operatorem outlet, który opracował wielokanałową strategię, zapewniającą pełną integrację sprzedaży offline i online.

Działalność założonej w 1969 r. hiszpańskiej firmy Neinver skupiona jest wokół zarządzania pełnym cyklem życia projektów na rynku nieruchomości, który obejmuje budowanie, wynajmowanie i finansowanie, aż po zarządzanie zasobami handlowymi i logistycznymi. Neinver prowadzi działalność we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Holandii i Czechach. Firma wybudowała obiekty przemysłowe o łącznej powierzchni ponad 2 mln mkw., a na rynku nieruchomości handlowych zarządza 24 centrami. Łącznie z obiektami w budowie, centra te obejmują 619 tys. mkw. powierzchni handlowej, na których znajduje się ok. 2 tys. sklepów oferujących produkty 800 największych marek międzynarodowych i krajowych.

Facebook
LinkedIn
NAJNOWSZE INFORMACJE
REKLAMA
PARTNERZY PORTALU
SCF DATABASE
Scroll to Top