H&M sięga po algorytmy w celu zoptymalizowania sprzedaży

Sklep H&M w Gemini Park Tychy

Szwedzki potentat branży fashion notuje ostatnio niższe od oczekiwań wyniki sprzedaży. Aby odwrócić niekorzystny trend firma postanowiła sięgnąć po najnowsze technologie.

Dzięki samouczącym się algorytmom sklepy mają być zatowarowane bardziej efektywnie, co z kolei ma się przełożyć na wzrost sprzedaży. Specjalne algorytmy mają także pozwolić H&M szybciej dostosowywać się do zmieniających się trendów konsumenckich i łatwiej przewidywać, co będzie się dobrze sprzedawało w kolejnych miesiącach.

Optymalizacja oferty i sprzedaży

Algorytmy, które mają wspomóc bardziej efektywne zarządzanie siecią sprzedaży, a także lepiej przygotowywać się na zmieniające się trendy, będą zasilane informacjami zebranymi z blogów, wyników wyszukiwania, a także twardych danych sprzedażowych H&M. Dzięki temu łatwiej będzie ocenić nie tylko co sprzedaje się najlepiej w danym momencie, ale także co może być hitem w najbliższych 3-8 miesiącach.

Nad optymalizacją sprzedaży szwedzkiej marki pracują nie tylko zaawansowane, samouczące się algorytmy, które stale adaptują się do zmieniających się trendów i oczekiwań konsumentów, ale także zespół ok. 200 badaczy i inżynierów. Dzięki ich pracy i danym przeanalizowanym przez algorytmy łatwiej można personalizować ofertę konkretnych sklepów, wprowadzając do nich ofertę dopasowaną do oczekiwań lokalnych klientów. W ten sposób na półkach znaleźć się może np. więcej t-shirtów, a mniej sukienek. 

Globalne wyniki finansowe

Globalnie w I kwartale 2018 roku, liczonym od 1 grudnia 2017 do 28 lutego 2018, szwedzka Grupa H&M osiągnęła takie same przychody ze sprzedaży liczone w lokalnych walutach jak w analogicznym okresie roku poprzedniego.

H&M osiągnął w tym okresie sprzedaż na poziomie ok. 53,5 mld koron szwedzkich, czyli w przeliczeniu niecałe 5,3 mld euro. Na koniec I kwartału 2018 roku sieć sprzedaży szwedzkiego giganta liczyła globalnie 4743 sklepy. Rok wcześniej było ich 4393. Oznacza to wzrost o 350 lokali.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.