Monnari na minusie po I kwartale 2018 roku

W I kwartale 2018 r. Grupa Kapitałowa Monnari odnotowała słabsze wyniki sprzedażowe niż w poprzednich okresach, co wynikało z przyjętej strategii zakładającej efektywną sprzedaż zapasów oraz maksymalizację marży brutto na sprzedaży.

Oba cele udało się zrealizować mimo, że przychody w omawianym okresie spadły o 10,2 proc., osiągając poziom ponad 48 mln zł w porównaniu z prawie 54 mln zł w analogicznym okresie 2017 r. W I kwartale b.r. Grupa Monnari ostrożnie stosowała różne formy obniżki cen towarów, co pozytywnie wpłynęło na wygenerowaną marżę brutto na sprzedaży, która wzrosła do 54,49  proc. z 47,97 proc. w okresie porównywalnym. Dodatkowo stan zapasów z kolekcji jesienno-zimowej 2017/2018 na koniec marca b.r. nie przekraczał 5,86 proc. całości zapasów.

Trudny okres dla całej branży

Okres I kwartału w branży odzieżowej tradycyjnie należy do słabszych okresów sprzedażowych, co związane jest z okresem poświątecznym, kiedy skłonność do zakupów wśród klientów spada oraz rozpoczyna się okres wyprzedaży odzieży z kolekcji jesienno-zimowej. Słabsza sprzedaż, wzrost kosztów m.in. wynagrodzeń oraz powiększenie sieci sprzedaży spowodowały wygenerowanie straty operacyjnej na poziomie – ok. 1 mln zł, w porównaniu do straty na poziomie -1,2 mln zł w ub. roku, oraz straty netto w wysokości – 920 tys. zł vs. wynik w I kwartale ub. roku na poziomie – 637 tys. zł. Wpłynęły na to również czynniki zewnętrzne związane z przyzwyczajeniami klientów do wciąż spadających cen odzieży i obuwia, a także wzrastającą konkurencją w branży.

Rozwój sieci sprzedaży

Powierzchnia handlowa Monnari Trade S.A. na koniec kwietnia br. wyniosła 33,2 tys. mkw. vs. 31,7 tys. mkw. na koniec kwietnia 2017 r. co stanowi wzrost o 4,7 proc. Tym samym spółka posiadała 162 salony, tyle samo co analogicznym okresie 2017 roku. W bieżącym roku, planowane jest zwiększenie powierzchni handlowej, w zależności od sytuacji rynkowej, od 5 proc. do 7 proc. licząc od obecnie posiadanej powierzchni. Obecnie (21 maja) firma prowadzi już 170 salonów.

Salony Monnari otwierane są w lokalach o powierzchni od 70 do 437 mkw., co umożliwia profesjonalną, często zmienianą ekspozycję kolekcji. W planach Monnari jest powiększanie powierzchni salonów do ponad 200-300 mkw. Sklepy firmowe wraz z salonami outletowymi zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych na terenie całego kraju, głównie w miastach wojewódzkich.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl