Samsung: LFD w sektorze retail

Czasy, w których o powodzeniu danej placówki handlowej decydował poziom zaopatrzenia, dawno minęły. Dziś sukces w branży retail zdeterminowany jest w równym stopniu przez marketing, personalizację usług, a także warstwę wizualną obiektu oraz przyjazną atmosferę podczas zakupów. Retail nie jest wyjątkiem. Tutaj innowacje również są nieodzowne

Nawet najbardziej atrakcyjne produkty nie sprzedadzą się same, tym bardziej że są one najprawdopodobniej dostępne w wielu innych sklepach. Według badań firmy Accenture z 2015 roku, aż 57
proc. klientów oczekuje promocji, rekomendacji lub opinii dotyczących przeglądanych artykułów. W związku z tym należy ich we właściwy sposób zachęcić. Najpierw do odwiedzenia sklepu, a następnie do zakupów. Atrakcyjna i dynamiczna zawartość na wyświetlaczach w sklepie może zwrócić uwagę potencjalnych klientów i skłonić ich do zakupów. W tym przypadku świetnie sprawdzają się urządzenia z kategorii smart signage, np. zaawansowane wyświetlacze LFD – Large Format Display. Są one dostosowane do ciągłej pracy zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz budynków, zapewniając najwyższej jakości obraz prezentujący np. logotypy marek dostępnych w sklepie, promocje czy mapę placówki.

Personalizacja oferty

Oczywiście, skłonienie klienta do wejścia do sklepu to dopiero pierwszy krok w drodze do podjęcia decyzji zakupowej i jego wizyty przy kasie. W jaki sposób zatem przykuć uwagę i udzielić mu dokładnej informacji na temat produktu, którym jest zainteresowany?

Gdy klient wejdzie do sklepu, należy go przywitać. Pomoże w tym ekran, który chwilę po wyświetleniu powitania natychmiast przekaże wszystkie informacje potrzebne do rozpoczęcia zakupów. Pomocne wskazówki, takie jak mapa sklepu ułatwiają klientom lokalizowanie produktów, a dzięki reklamom mogą być oni informowani o wyprzedażach i ograniczonych czasowo ofertach specjalnych dostępnych w sklepie. Ekrany LFD mogą zapewnić także o wiele bardziej zaawansowane funkcje w formie tzw. real-time marketingu. Jest to celowana reklama na podstawie analizy osób przebywających w pobliżu monitora, gdzie kamera, obserwując i analizując płeć, wiek czy liczbę osób przebywających przed monitorem, wyświetli celowaną reklamę skierowaną np. do kobiet. Dodatkowo zbierze też informacje o tym, którzy klienci ze względu na wiek czy płeć są zainteresowani daną ofertą. To tylko niektóre z wielu możliwości, jakie płyną z zastosowania wyświetlaczy LFD w handlu detalicznym.

Innowacyjna Technologia

Technologia i innowacje są niezbędne również w tak – wydawałoby się – tradycyjnym obszarze, jak handel detaliczny. Otoczenie konkurencyjne wymaga od detalistów coraz nowszych i oryginalniejszych sposobów zachęcenia klientów do realizacji zakupów. Nie bez znaczenia jest także e-commerce, który wymusza na tradycyjnym handlu nie tylko innowacyjne rozwiązania, ale wręcz zmianę dotychczasowego modelu funkcjonowania. Tutaj niezbędna jest technologia.

Samsung

Inspiruje świat i kształtuje przyszłość poprzez wyjątkowe idee oraz innowacyjne technologie. Firma Samsung aktywnie kreuje i definiuje nowe standardy w świecie telewizorów, smartfonów, urządzeń ubieralnych, tabletów, rozwiązań cyfrowych, systemów sieciowych, pamięci, technologii LSI, półprzewodników oraz rozwiązań LED.

Autor: Michał Bordewicz z firmy Samsung, która jest Partnerem Merytorycznym  jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference już 26-27 września 2018 r. w Warszawie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl