M&S wykorzysta potencjał sztucznej inteligencji do zwiększenia sprzedaży

marks-spencer-sklep

Brytyjska sieć Marks & Spencer, przy współpracy z  firmą Microsoft, zamierza sięgnąć po rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji (AI) i wykorzystać je do zwiększenia sprzedaży.

Celem brytyjskiej marki jest transformacja z tradycyjnego modelu sprzedaży, w erę rozwiązań cyfrowych i omnichannelowych. W ramach partnerstwa, M&S zamierza wykorzystać technologie Microsoft do usprawnienia doświadczenia zakupowego zarówno w sklepach stacjonarnych, jak również w kanale e-commerce. Co więcej, sztuczna inteligencja ma także zoptymalizować wszystkie procesy związane z prowadzeniem sprzedaży.

Jak poinformowali przedstawiciele obu firm, inżynierowie Microsoft będę ściśle współpracowali przy tym projekcie z ekspertami M&S z Retail Labs. – Zmierzamy w kierunku digitalizacji handlu, cała branża musi przygotować się na te zmiany. W centrum uwagi musi być klient. Chcemy być na czele tego wyścigu i dzięki użyciu nowoczesnych technologii dostarczyć klientom najwyższy poziom doświadczenia zakupowego – komentuje Steve Rowe, dyrektor generalny M&S. – Wsparcie ekspertów z Microsoft pozwoli nam lepiej zrozumieć i wykorzystać potencjał jaki leży w nowych technologiach. W najbliższej przyszłości to może być kluczowy element w osiągnięciu przewagi konkurencyjnej na rynku – dodaje.

Kierunek e-commerce

Brytyjska sieć Marks & Spencer zamierza zamknąć ponad 100 sklepów stacjonarnych zlokalizowanych na rodzimym rynku. Cała operacja ma potrwać do 2022 roku. Docelowo ponad 30 proc. sprzedaży ma się odbywać w kanale e-commerce. Firma chce sprzedawać online również produkty spożywcze.

Na koniec marca 2018 roku Marks & Spencer posiadał w Wielkiej Brytanii ponad 1 tys. sklepów: 300 z odzieżą, produktami spożywczymi oraz wyposażaniem domu, prawie 700 sklepów jedynie oferujących produkty FMCG, oraz ok. 40 outletów.

Obecnie ok. 18 proc. całej sprzedaży, nie licząc produktów spożywczych, sprzedawana jest w kanale online. Trwają testy, które mają na celu uruchomienie e-sprzedaży również produktów spożywczych. Docelowo Marks & Spencer zamierza zostać wiodącą siecią w Wielkiej Brytanii pod względem rozwiązań cyfrowych. Kanał online ma stanowić ponad 30 proc. przychodów ze sprzedaży odzieży i artykułów wyposażenia wnętrz.

Między innymi dlatego firma przeznaczy ponad 28 mln euro na inwestycje w nowe technologie. Cyfrowa rewolucja ma przynieść znaczące oszczędności. Dzięki niej już w 2021 roku wydatki na działania IT mają spaść o przeszło 30 mln euro w skali roku.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa.