Gino Rossi notuje spadek sprzedaży

Grupa Gino Rossi podsumowała sprzedaż w lipcu 2018 roku. Z podanych przez spółkę informacji wynika, że przychody ze sprzedaży w minionym miesiącu wyniosły 12,2 mln zł i były o 8,3 proc. niższe rok do roku. Udział sprzedaży B2B w Gino Rossi w lipcu wyniósł 11,9 proc., co oznacza spadek rdr o 12,4 pkt proc.

Gino Rossi podało, że spadek przychodów ze sprzedaży w lipcu wynika z niższej sprzedaży w segmencie B2B, co związane jest z przerwą urlopową w produkcji (połączoną z przerwą technologiczną). – Planowane przejściowe ograniczenie możliwości produkcyjnych przełożyło się na relatywnie niższy poziom obsługi zamówień w segmencie B2B – poinformowała Grupa.

Gino Rossi podało też, że wartość zamówień w B2B składanych na kolekcję jesień-zima wykazuje pozytywne tendencje rok do roku. Przychody ze sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych za lipiec 2018 wyniosły 9,4 mln zł i były wyższe rdr o 6 proc. przy porównywalnej powierzchni handlowej.

Narastająco od początku 2018 roku sprzedaż Gino Rossi spadła rdr o 8,4 proc. do 100,1 mln zł.

Sieć sprzedaży

Grupa Gino Rossi zajmuje się projektowaniem, produkcją oraz sprzedażą markowego obuwia i odzieży po marką Gino Rossi. Dystrybucja realizowana jest przez sieć 82 salonów firmowych własnych oraz franczyzowych zlokalizowanych w Polsce i za granicą. Ponadto w ramach sprzedaży eksportowej Gino Rossi S.A. prowadzi sprzedaż zagraniczną do sklepów franczyzowych. Produkcja obuwia ma miejsce w zakładach produkcyjnych w Słupsku oraz w Łosinie, natomiast produkcja torebek w fabryce w Elblągu.

W 2017 roku pod marką Gino Rossi otwarty został salon w warszawskiej Galerii Północnej, zamknięto 5 nierentownych lokalizacji oraz dokonano relokacji 4 sklepów (w 3 salonach zwiększono powierzchnię, 1 przeniesiono w strefę o większym natężeniu ruchu klientów). Zgodnie z założeniami rozwoju powierzchnia nowo otwartych salonów jest większa, niż średnia dla sieci, co przekłada się na lepszą ekspozycję kolekcji.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokaże kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy