Wojas odrabia straty. W sierpniu zanotował wysoki wzrost sprzedaży

Spółka Wojas, producent i dystrybutor obuwia, uzyskał w sierpniu 2018 roku 16,8 mln zł przychodów ze sprzedaży. To o 14,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

W tym samym okresie skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 13,3 mln zł i były wyższe o 14,2 proc. od przychodów osiągniętych w sierpniu 2017 roku.

Poprzednie miesiące, zwłaszcza maj i czerwiec, nie były jednak tak udane dla sieci Wojas. Firma notowała wówczas spadek sprzedaży rok do roku. To sprawia, że od początku 2018 roku skonsolidowane przychody Wojasa ze sprzedaży wyniosły 138 mln zł i były niższe o 0,5 proc. w ujęciu rok do roku. Przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły narastająco 114,5 mln zł i były niższe o 2,4 proc. od tych osiągniętych w ubiegłym roku.

Wojas – plany na przyszłość

Rozwój detalicznej sieci sprzedaży za granicą Wojas uznaje za strategiczny cel długookresowy. Efektem tego jest wejście pod koniec 2016 r. do Rumunii, a w 2017 r. otwarto w tym kraju dodatkowe dwa sklepy. Z zebranych doświadczeń na rynkach zagranicznych wynika, iż bardzo istotna w dłuższym horyzoncie czasowym jest znajomość marki Wojas na danym rynku i jej pozycjonowanie na tle konkurencji. Wiąże się to z istotnymi nakładami na promocję i reklamę w danym kraju.

Odnosząc się do perspektyw na najbliższe kilka miesięcy – Wojas spodziewa się wzrostu sprzedaży w kanale detalicznym, pomimo obserwowanych niekorzystnych czynników zewnętrznych jak bardzo ciepła wiosna 2018 r. oraz wprowadzony częściowy zakaz handlu w niedzielę. W kanale hurtowym zakłada się utrzymanie wzrostu sprzedaży obserwowanego już w I kwartale 2018 r.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl