Subway przyciąga klientów dzięki sztucznej inteligencji

Marka Subway wykorzystała nowe rozwiązanie oparte o sztuczną inteligencję do kampanii reklamowej bazującej na prognozach pogody. Efekt? Wzrost klientów o ponad 30 procent.

Stale rosnący przepływ danych będący wizytówką naszych czasów sprawia, że coraz częściej czujemy się przytłoczeni ilością przetwarzanych przez nas każdego dnia informacji. Pewną nadzieją jest fakt, że równolegle obserwujemy rozwój bardzo istotnej technologii – sztucznej inteligencji (SI). Jest to narzędzie niezbędne do wykorzystania potencjału danych, którymi dysponują specjaliści różnych dziedzin. Modelowanie rozwiązań opartych o SI uwzględniających potrzeby konkretnych sektorów i zawodów jest istotnym sposobem na zwiększenie ich potencjału w codziennej pracy.

Subway wykorzystał dane o pogodzie

Marka Subway wykorzystała nowe rozwiązanie WEATHERfx Footfall with Watson do kampanii reklamowej bazującej na prognozach pogody. Jaki jest sens reklamować gorące kanapki, gdy na zewnątrz panuje upał? Żaden! To tylko przykładowa rekomendacja, z jakiej skorzystał Subway. Dzięki temu w trakcie wspomnianej kampanii ich restauracje odnotowały wzrost liczby klientów o 31 proc., co znacznie przewyższyło wyniki osiągane przy wykorzystaniu innych metod targetowania. Dodatkowo Subway zanotował 53-proc. spadek liczby „straconych” wyświetleń reklamy.

IBM przepytał menedżerów

Według wyników z badania przeprowadzonego na zlecenie IBM aż 82 proc. spośród 5000 przepytanych menedżerów najwyższego szczebla uważa, że sztuczna inteligencja pozwoli ich firmom zdobyć lub utrzymać przewagę konkurencyjną na rynku. Natomiast 77 proc. przedsiębiorstw osiągających najlepsze wyniki postrzega satysfakcję klientów jako kluczowy czynnik pobudzający rozwój SI.

Aktualnie firma IBM udostępnia największy dotychczas zestaw narzędzi opartych o SI przygotowanych z myślą o konkretnych sektorach i zawodach, aby pomóc im spojrzeć na nowo na ich pracę. Efektywne wykorzystanie danych pochodzących z samej firmy, dotyczących działań z obecnymi i byłymi klientami, informacji zawartych w raportach wewnętrznych czy dotyczących wcześniejszych transakcji stanowi główne źródło przewagi biznesowej. Te elementy zbyt często pozostają niewykorzystane.

Nowe narzędzia oparte o SI

Udostępniane właśnie rozwiązanie dla handlu o nazwie Watson Discovery for Salesforce umożliwia osobom pracującym z klientami dostęp do informacji istotnych z punktu widzenia telefonicznej obsługi zgłoszenia konsumenta. A wszystko to w czasie rzeczywistym. Dzięki temu długie szkolenia nie są już konieczne – narzędzie Watson niemal natychmiast przedstawia prawdopodobne rozwiązanie problemu klienta, dzięki czemu nawet pracownicy o niewielkim stażu są tak skuteczni jak doświadczeni specjaliści.

Z kolei narzędzie IBM Watson Assistant for Marketing wbudowane w rozwiązanie Watson Campaign Automation SaaS dla branży marketingowej i optymalizacji kampanii pomaga zmienić intensywną pracę w tym obszarze w łatwą rozmowę z Watsonem.

Kolejne rozwiązanie IBM IoT Buildings Insights łączące elementy przemysłowego internetu rzeczy oraz sztucznej inteligencji potrafi dekodować eksabajty danych generowanych przez nieruchomości komercyjne, jak np. centra handlowe czy biurowce. Dzięki temu osoby zarządzające budynkiem mogą wykorzystać te informacje do obniżenia kosztów zużytej energii oraz lepszego zrozumienia zmian w obłożeniu powierzchni.

W logistyce rozwiązanie Watson zbiera i analizuje dane dotyczące pogody, ruchu ulicznego czy obowiązujących przepisów, a następnie określa bieżące wyzwania i problemy związane z łańcuchem dostaw na całym świecie. Ta technologia jest aktualnie udostępniania przez firmę IBM jako Watson Supply Chain Insights.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl