Amazon uruchomił pierwszy tego rodzaju sklep w Europie

W Londynie uruchomiony został właśnie pop-up store amerykańskiego potentata branży e-commerce – firmy Amazon. To pierwszy tego rodzaju projekt Amazon w Europie.

Sklep będzie otwarty tylko przez 5 dni. Mieści się w prestiżowej lokalizacji przy Baker Street. W lokalu o powierzchni ok. 300 mkw. klienci znajdą produkty – m.in. ubrania i akcesoria – takich marek jak Calvin Klein, Levi’s, Tommy Hilfiger czy Vans. Nie zabraknie także marek własnych Amazon: Meraki i Truth & Fable.

Amazon stawia na niezapomniane doświadczenie zakupowe

Pop-upowy butik ma na celu zbudowanie unikalnego doświadczenia zakupowego. Poza zakupami, podczas których będzie można skorzystać z profesjonalnych porad stylistów, klienci będą mogli w nim posłuchać muzyki na żywo, wypić sok, czy wziąć udział w warsztatach dotyczących mody lub zdrowego odżywiania się. Wystrój salonu ma się zmieniać każdego dnia i codziennie na klientów będą czekały inne atrakcje. W zamyśle twórców, pop-up store ma być hipsterskim miejscem, o którym przez 5 dni będzie głośno w całym Londynie.

Oczywiście klienci będą mogli kupić wybrane produkty na miejscu, albo zamówić je online poprzez aplikację mobilną i zaczekać, aż przesyłka dotrze pod wybrany przez nich adres. W butiku dostępne będą także tablety, które ułatwią przejrzenie pełnej oferty Amazon i dokonanie ewentualnie zakupów.

Ambitne plany Amazon

W pełni zautomatyzowane sklepy Amazon Go mogą odmienić przyszłość tradycyjnego handlu. Amerykański gigant zamierza w ciągu najbliższych lat uruchomić nawet 3 tys. takich sklepów. Na razie ma ich 3. Pierwszy nowatorski sklep Amazon Go został uruchomiony w 2016 roku w Seattle. Kolejne dwa również powstały w tym mieście. Teraz Amazon zamierza rozwijać ten projekt również poza swoim rodzimym miastem. W najbliższych planach jest otwarcie sklepów w Chicago, San Francisco i Nowym Jorku. Ale to dopiero początek prawdziwej ekspansji. Jak wynika z informacji portalu Bloomberg, do 2021 roku ma powstać nawet 3 tys. samoobsługowych sklepów Amazon Go. Jeżeli informacje się potwierdzą, Amazon stanie się realnym konkurentem dla sieci convenience jak np. 7-Eleven.

Na czym polega Amazon Go? Klient wchodzi do tradycyjnego sklepu stacjonarnego, ale wszystkie zakupy dokonywane są za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Wystarczy zeskanować aplikację przy wejściu do sklepu, a następnie wszystkie wkładane do koszyka produkty automatycznie dodawane są do listy zakupowej. Wszystko dzięki zainstalowanym w sklepie czujnikom i kamerom. Na końcu płatność pobierana jest również automatycznie z podpiętej do aplikacji karty kredytowej.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl