Decathlon wkracza na nowy rynek

W listopadzie otwarty ma zostać pierwszy sklep sieci Decathlon na Litwie. Będzie to kolejny krok, po uruchomieniu sprzedaży e-commerce, w rozwoju francuskiego detalisty w krajach bałtyckich.

Pierwszy sklep stacjonarny Decathlon w krajach bałtyckich powstaje w Wilnie, niedaleko lotniska. Jego otwarcie planowane jest na listopad bieżącego roku. Obecnie obiekt jest w fazie odbiorów budowlanych, a wewnątrz trwają już prace aranżacyjne. Sklep będzie miał 5 tys. mkw. powierzchni z możliwością rozbudowy o kolejny 1 tys. mkw. Obok zlokalizowany będzie m.in. sklep IKEA, a także kompleks biurowy i hotelowy.

Ekspansja francuskiej sieci w krajach bałtyckich, czyli na Litwie, Łotwie i w Estonii, rozpoczęła się w połowie 2017 roku. Wówczas sieć umożliwiła konsumentom z tych krajów dokonywanie zakupów w e-sklepie.

– Pierwszym krokiem naszej ekspansji było uruchomienie sprzedaży w kanale e-commerce. To pozwoliło zebrać nam niezbędne wnioski, które umożliwiają zrobienie kolejnego kroku, czyli otwarcie pierwszego sklepu stacjonarnego. Od początku planowaliśmy, że najodpowiedniejszym miejscem do tego będzie Wilno – komentuje Nicolas Fogola, prezes litewskiego oddziału Decathlon.

Międzynarodowy rozwój Decathlon

Decathlon to spółka założona we Francji w 1976 r. przez Michaela Leclerq’a. Spółka bardzo dynamicznie działa w branży sprzętu i odzieży sportowej. Obecnie posiada ok. 1200 sklepów zlokalizowanych w 28 krajach. Najwięcej sklepów ma na rodzimym rynku francuskim – ponad 300. W Chinach Decathlon ma ponad 200 sklepów, w Hiszpanii ok. 150, we Włoszech ok. 115. Spółka prężenie działa także na rynku rosyjskim, oraz oczywiście w Polsce.

Na polskim rynku firma działa od 2001 roku, i posiada w chwili obecnej ok. 50 placówek na terenie kraju. Strategia Decathlon zakłada tworzenie i rozwój produktów marek własnych, niedostępnych nigdzie indziej (takich jak m.in. Quechua, B’Twin, Kalenji, Kipsta czy Wed’ze). Firma jest także autorem kilkunastu technologii i komponentów technicznych, które stosuje w swoich produktach. Misją Decathlon jest upowszechnianie radości i korzyści płynących z uprawiania sportu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl