Zalando stawia kolejny krok w integracji sprzedaży online i offline

zalando-connected-retail-omnichannel

Do końca 2018 roku Zalando udostępni swoją platformę internetową ponad 600 sklepom stacjonarnym – zapowiada dr Carsten Keller, wiceprezes Zalando. Usługa Connected Retail to kolejny, milowy krok w integracji sprzedaży tradycyjnej z szybko rozwijającym się kanałem online.

– Connected Retail to kluczowy element naszej strategii. Współpraca z 600 detalistami, prowadzącymi sprzedaż stacjonarną pokazuje, że takie rozwiązanie przynosi korzyści dla wszystkich stron: konsumentów, właścicieli sklepów, oraz dla Zalando. Zamierzamy systematycznie rozszerzać ten projekt – zapowiada dr Carsten Keller.

Na razie usługa działa w Niemczech, ale w 2019 roku zostanie rozszerzona na inne rynki. W pierwszej kolejności ma to być rynek holenderski.

Zalando łączy zalety e-commerce i sklepów stacjonarnych

Na czym polega ta usługa? Zalando udostępnia swoją platformę internetową właścicielom lokalnych sklepów stacjonarnych. Dzięki temu mogą oni wystawić swoją ofertę na platfrmie internetowej Zalando, akceptować zamówienia składane online i obsługiwać ich odbiór w swoim lokalnym punkcie. To idealne rozwiązanie dla niedużych graczy, dla których wejście do internetu może stanowić wyzwanie. Zdaniem przedstawicieli Zalando przyszłość handlu to bezproblemowe przejścia między różnymi kanałami, bez różnicy, czy dane ubrania lub dodatki dostępne są online, czy w lokalnym sklepie.

– W przyszłości chcemy wykorzystać tę usługę do udostępnienia naszym klientom dostawy w modelu same day delivery. Będzie to możliwie, ponieważ sklepy naszych lokalnych partnerów są często zlokalizowane bliżej naszych klientów, niż nasze magazyny. To będzie zupełnie nowa jakość customer experience – uważa Carsten Keller.

Dla konsumentów coraz bardziej istotna jest możliwość znalezienia na jednej platformie wszystkich elementów garderoby, niezależnie od miejsca, w jakim się znajdują. Jeśli współpraca okaże się sukcesem, Zalando będzie rozwijać swoją długofalową wizję stworzenia sieci marek i sklepów dla klientów w całej Europie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl