Nie tylko Polska. Primark wchodzi na kolejny europejski rynek

Wiosną 2019 roku Primark ma zadebiutować na polskim rynku. Pierwszy sklep irlandzkiej sieciówki ma zostać otwarty w powstającej w Warszawie Galerii Młociny. W tym samym roku Primark ma wejść również na rynek słoweński.

Pierwszy sklep Primark ma się pojawić w Ljubljanie w 2019 roku. Sklep irlandzkiej sieciówki będzie zlokalizowany w centrum handlowym Citypark. Obecnie sieć rekrutuje już pracowników na rynku słoweńskim.

Wejście takiego gracza zdecydowanie wzmocni konkurencję na słoweńskim rynku, który systematycznie przyciąga kolejne zagraniczne sieci. Wśród nich jest m.in. Grupa LPP, właściciel marki Reserved, czy brytyjska marka The Body Shop.

Międzynarodowa ekspansja Primark

Charakterystyczną cechą należącej do koncernu spożywczego Associated British Foods sieci Primark jest nieustanne rotowanie ofertą, częste przeceny i wyprzedaże. W samej Wielkiej Brytanii marka ma ponad 170 sklepów. Do tego dochodzi 38 sklepów w Irlandii, gdzie sieć funkcjonuje pod nazwą Pennys. Globalnie sieć prowadzi ponad 360 sklepów na 11 rynkach Europy i Ameryki.

Analitycy rynkowi podkreślają, że założony w 1969 roku w Dublinie odzieżowy gigant najpierw postawił na rozwój na bardziej zamożnych rynkach. Pierwsze salony na kontynencie debiutowały w 2006 roku w Hiszpanii. Dziś jest ich tam ponad 40. W tym jeden z najbardziej okazałych, położony w Madrycie i zajmujący 12,3 tys. mkw. Największy Primark został jednak na Wyspach, leży na Market Street w Manchesterze i ma prawie 14 tys. mkw. Po Półwyspie Iberyjskim marka zdecydowała się na podbój Niemiec, Francji, Portugalii, Austrii, Belgii i Włoch. Istotne, było również pojawienie się Primarka na rynku amerykańskim.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl