Esotiq&Henderson skupia się na poprawie rentowności i rozwoju sieci sprzedaży

Giełdowy producent wysokiej jakości bielizny damskiej skupia się na poprawie rentowności poprzez optymalizację kosztów produkcji. Jednocześnie poszerza sieć salonów w kraju i za granicą. Spółka stale zwiększa też przychody e-commerce.

Skonsolidowane przychody Esotiq&Henderson od stycznia do września 2018 r. wyniosły 113,7 mln zł, a zysk netto 5,3 mln zł. Wynik operacyjny Grupy wzrósł do poziomu 6,3 mln zł. W samym trzecim kwartale Grupa wypracowała przychody na poziomie 41 mln zł – wzrost o 1,6 proc., EBIT 2,3 mln zł oraz zysk netto 1,6 mln zł. Natomiast przychody jednostki dominującej w trzecim kwartale 2018 roku wyniosły 40,7 mln zł, EBIT 2,9 mln zł, a zysk netto 1,9 mln zł.

Największą część w strukturze sprzedaży Grupy stanowią przychody z rynku krajowego oraz niemieckiego, gdzie w czwartym kwartale ma rozpoczęła się sprzedaż w ramach platformy Modehouse.de.

Nowe sklepy Esotiq

– Skupiamy się wyłącznie na najbardziej rentowych produktach. Stale obniżamy m.in. koszty produkcji. Cały czas pracujemy nad polepszaniem jakości istniejącej sieci salonów, ale także szukamy coraz lepszych lokalizacji pod nowe lokale. W tym roku otworzyliśmy 12 salonów w Polsce i za granicą. W IV kwartale planujemy otwarcie kolejnych trzech. Jeżeli jednak chodzi o eksport to głównym kierunkiem pozostają Niemcy, gdzie utrzymujemy wysoką marżę, rozwijamy sieć sklepów i szukamy nowych możliwości dotarcia do klientów. W ostatnim kwartale rozpoczęliśmy sprzedaż w ramach platformy Modehouse.de, która zrzesza najpopularniejsze marki w Niemczech – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq&Henderson.

Dodaje, że kanał e-commerce pełni coraz istotniejszą rolę w rozwoju grupy. Poza współpracą z Modehouse.de, Esotiq sprzedaje swoje produkty poprzez inne platformy polskie i zagraniczne. Posiada także własną w 12 wersjach językowych. Zarząd spodziewa się, że udział sprzedaży internetowej w przychodach spółki będzie systematycznie wzrastać.

Poprzez Internet Esotiq&Henderson prowadzi sprzedaż w 29 krajach. Natomiast sieć salonów obecna jest w Polsce, Niemczech, Mołdawii, na Białorusi i Ukrainie. W listopadzie Spółka otworzyła pierwszy salon w Rosji.

– Zaletą rynku wschodniego jest niskie nasycenie rynkowe, przez co sprzedaż jest tam często znacznie wyższa niż w Polsce. Dlatego podjęliśmy decyzję o wejściu z naszymi produktami do Rosji, która ma naszym zdaniem niemal nieograniczony potencjał. Przy wsparciu partnera biznesowego z Moskwy, w listopadzie powstał już pierwszy salon w Nowosybirsku, a niebawem otworzymy kolejne w innych miastach. Liczymy, że ten krok przyczyni się do skokowego wzrostu przychodów w najbliższych latach – komentuje Adam Skrzypek.

Esotiq&Henderson ma 289 sklepów

Esotiq&Hendersonto firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą. Esotiq obecnie posiada 289 salonów w całej Grupie, w tym 233 salony franczyzowe, 56 sklepów własnych oraz 4 e-sklepy. Ponadto w kilkunastu krajach prowadzona jest sprzedaż w 450 punktach sprzedaży multibrandowej oraz hurtowej. Na koniec trzeciego kwartału br. łączna powierzchnia stacjonarnych salonów w których sprzedawano towary marki Esotiq, wyniosła 17,5 tys. mkw. i była większa o 4 proc. w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl