TXM ma pomysł na restrukturyzację sieci

txm

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w listopadzie 2018 r. przychody w wysokości ok. 30 mln zł. W związku z niesatysfakcjonującymi wynikami sprzedaży w ostatnich miesiącach, Zarząd TXM podjął decyzję o pogłębieniu restrukturyzacji sieci, która ma przywrócić Spółce trwałą rentowność.

W ujęciu narastającym, od stycznia do listopada, obroty Grupy wyniosły 310 mln zł i były o 7 proc. niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

– Pomimo spadku przychodów w ubiegłym miesiącu, dostrzegamy kilka pozytywów. Poprawiliśmy marżę handlową, a także zwiększyliśmy udział towarów z importu, które stanowią już prawie 40 proc. oferowanego przez TXM asortymentu. Jednocześnie w ostatnim tygodniu listopada, który był jedynym chłodniejszym tygodniem w porównaniu do listopada 2017 r., osiągnęliśmy o blisko 10 proc. lepszy wynik niż przed rokiem – mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.

W obliczu braku odwrócenia tendencji i dalszego spadku sprzedaży w III kwartale oraz w październiku i listopadzie, Zarząd Spółki podjął decyzję o pogłębieniu restrukturyzacji Grupy i dokonał modyfikacji kierunków działań na najbliższe 12 miesięcy. Głównym celem jest stabilizacja wyników finansowych oraz przepływów pieniężnych Grupy przy aktualnie realizowanych poziomach sprzedaży.

Plan TXM: likwidacja nierentowych sklepów, redukcja kosztów, poprawa rotacji towarów

– Musimy stawić czoła sytuacji, z którą od kilku miesięcy mamy do czynienia i poprawić działanie operacyjne sieci bez zakładania wzrostu sprzedaży. Likwidacja nierentownych sklepów oraz poprawa sprawności operacyjnej tych, które dobrze rokują, to kluczowe inicjatywy, których wdrażanie rozpoczniemy już w grudniu. W połączeniu z pogłębieniem redukcji kosztów oraz poprawą rotacji towarów powinny doprowadzić TXM do odzyskania trwałej rentowności. Wierzymy, że modyfikacja dotychczasowej strategii działania jest konieczna i konsekwentne wprowadzanie zakładanych zmian zapewni Grupie stabilność i poprawę wyników finansowych – mówi Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM.

Sieć TXM na koniec listopada składała się z 388 sklepów własnych o łącznej powierzchni 103,7 tys. mkw. i była o 2,4 proc. niższa niż na koniec listopada 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

Sklepy TXM oferują swoim klientom szeroką gamę odzieży oraz innych artykułów tekstylnych i gospodarstwa domowego, w dobrej jakości i w konkurencyjnych cenach. TXM S.A. (wcześniej Adesso S.A.) działa na rynku od 1989 r., od samego początku swojego istnienia działa w branży tekstylnej. TXM S.A. od grudnia 2016 r. jest spółką publiczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY