AmRest podsumowuje intensywny rok: akwizycje, nowe technologie, wzrost organiczny

Starbucks

Miniony rok był dla AmRest historyczny pod wieloma względami. Po pierwsze spółka obchodziła 25-lecie działalności, po drugie wydany został pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju AmRest. Ponadto firma zadebiutowała na hiszpańskim parkiecie i obecnie notowana jest na dwóch giełdach, w Polsce i w Hiszpanii – pisze Maria Grzybowska z firmy AmRest.

Dodając do tego sukcesy akwizycyjne, rozwój nowych technologii oraz konsekwentny wzrost organiczny, otrzymujemy kolejny, pełen sukcesów rok w historii AmRest. Obecnie, firma ma już w swoim portfelu 9 wyjątkowych marek i ponad 2000 restauracji w 26 krajach.

Firma AmRest jest Partnerem wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

Ćwierćwiecze AmRestu

W 2018 roku AmRest obchodził 25-lecie działalności. Historia Spółki rozpoczęła się w 1993 roku, we Wrocławiu, gdzie Henry McGovern wraz z partnerami biznesowymi otworzyli pierwszą restaurację Pizza Hut. W ćwierć wieku firma urosła do rangi lidera rynku gastronomicznego w Europie, zarządzającego portfelem światowych marek segmentu QSR (restauracje szybkiej obsługi) oraz Casual Dining (restauracje z obsługą kelnerską).

W lutym AmRest zaprezentował innowacyjne rozwiązanie w aplikacji mobilnej KFC. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom gości KFC jako pierwsza sieć restauracji w Polsce uruchomiła funkcję „Zamów i odbierz – przeskocz kolejkę”, dzięki której można złożyć i opłacić zamówienia online, a następnie odebrać je poza kolejką.

Pod koniec 2017 roku Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy AmRest podjęło uchwały o transgranicznym przeniesieniu siedziby z Polski do Hiszpanii oraz o zmianie Statutu Spółki i dostosowaniu go do hiszpańskiego prawa. Proces zakończył się 8 marca, kiedy to nowa siedziba została oficjalnie zarejestrowana w Madrycie.

Sukces AmRest nie byłby możliwy, gdyby nie pracownicy: ludzie pełni pasji do jedzenia, rozwoju i otoczenia. Biznes Spółki jest prowadzony w oparciu o Naczelne Wartości, które definiują podejście do partnerów, gości oraz pracowników, a głównym celem AmRest jest wnoszenie radości w życie („Bring Fun to Life”). W kwietniu po raz pierwszy w Polsce odbyła się konferencja Fun at Work Summit, której AmRest był inicjatorem oraz partnerem strategicznym.

Ekspansja na nowych rynkach

W maju spółka ogłosiła finalizację umowy dotyczącej prawa masterfranczyzy dla marki Pizza Hut w Rosji, Azerbejdżanie i Armenii. W wyniku porozumienia AmRest objął rolę franczyzodawcy dla 29 restauracji prowadzonych przez niezależnych sub-franczyzobiorców w wymienionych krajach. Zgodnie z umową AmRest ma otworzyć na rynku wschodnim ponad 200 restauracji Pizza Hut w okresie 5 lat.

Pierwsze półrocze 2018 roku AmRest zakończył informacją o planie wejścia marki Starbucks do Serbii. spółka zapowiedziała otwarcie pierwszej kawiarni w Belgradzie. Wprowadzenie marki na nowy rynek to kolejny krok w rozwoju Starbucks w Europie – obecnie AmRest zarządza siecią 325 kawiarni w siedmiu krajach.

Autorką tekstu jest Maria Grzybowska z firmy AmRest. Druga część zostanie opublikowana w najbliższym czasie na łamach Retailnet.pl

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn