Schwitzke Górski: wchodzimy w erę wyzwań, ale również intensywnej interakcji z klientem

Klienci chcą do maksimum uprościć proces zakupowy. Rozwiązania takie jak Amazon Go czy innowacyjne maszyny vendingowe to tylko czubek góry lodowej lub raczej początek nowej ery. Zakupy “przy okazji” będą dotyczyły nie tylko sektora convenience – pisze Jonasz Gajewski, head of new business development w firmie OmniDigital,  która wchodzi w skład Grupy Schwitzke Górski.

Firma Schwitzke Górski jest Partnerem merytorycznym wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

jonasz-gajewski
Jonasz Gajewski, head of new business development w firmie OmniDigital

Ważnym trendem, który będzie nabierał na sile w rozwiązaniach sprzedażowych, jest kwestia wnikania w tło, stawania się częścią innej, atrakcyjnej przestrzeni czy aktywności. Klienci chcą do maksimum uprościć proces zakupowy. Najmniej atrakcyjną częścią zakupów jest moment płacenia. Rozwiązań, które niwelują tę niedogodność, jest w związku z tym najwięcej: część klientów nie posiada już nawet tradycyjnych portfeli. Powiedzenie: mam lżejszy portfel po wizycie w sklepie w ich przypadku już nic nie znaczy, bo do płacenia używają telefonów.

Rozwiązania takie jak Amazon Go czy innowacyjne maszyny vendingowe to tylko czubek góry lodowej lub raczej początek nowej ery. Zakupy “przy okazji” będą dotyczyły nie tylko sektora convenience. Ludzie będą coraz częściej wybierać atrakcyjny sposób spędzania czasu, będą poszukiwać inspiracji, spotkań z mentorami. I to właśnie w miejscach, które im to zapewnią, będą robić zakupy. Widać to namacalnie w nowych konceptach Apple Store, które są sceną, miejscem spotkań z ludźmi którzy rozwijają swoje pasje z użyciem rozwiązań Apple.

Technologia i multimedia będą redukować trudności, pozwolą ludziom skupiać się na innych aspektach niż realizacja zakupu, obsługa tego procesu stanie się zupełnie nieangażująca. Klienci będą mieli więcej uwagi i czasu by się zaangażować w inne aktywności i trzeba im dać taką możliwość. Nowe technologie muszą wspierać potrzeby dzielenia się tym, co ludzie robią w danym momencie, tym co się im podoba lub ich intryguje. Ekrany, małe czy duże, muszą znajdować się w przestrzeni sprzedaży w jakimś celu, nie mogą być tylko gadżetem. Powinny inspirować, pokazywać co możemy przeżyć dzięki oferowanym produktom. Wchodzimy w erę wyzwań, ale też intensywnej interakcji z klientem.

Autorem tekstu jest Jonasz Gajewski, head of new business development w firmie OmniDigital.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl