New Look zmienia priorytety i walczy o poprawę rentowności

Brytyjska marka poinformowała, że obecnie najważniejszym wyzwaniem jest dla niej zwiększenie rentowności sprzedaży, które stawia ponad wzrost obrotów. Na nowej strategii ucierpiała sprzedaż online.

New Look boryka się ze spadkami sprzedaży. W I kwartale trwającego właśnie roku rozliczeniowego, sprzedaż like for like na brytyjskim rynku spadła o 4,2 proc. rok do roku. W II kwartale udało się nieznacznie poprawić ten wynik – spadek wyniósł jedynie 2,3 proc. Co ciekawe, sprzedaż w salonach stacjonarnych pozostała na niezmienionym poziomie, a spadki zostały zanotowane w kanale e-commerce. Jak podkreślają przedstawiciele New Look, to w dużej mierze efekt nowej strategii, która kładzie większy nacisk na zwiększenie rentowności, a nie wielkości sprzedaży.

W III kwartale bieżącego roku finansowego wyniki like for like zanotowane przez New Look były na plusie (0,9 proc.), mimo że w samym grudniu sprzedaż spadła aż o 5,7 proc.

New Look tnie koszty

Brytyjska marka już od dłuższego czasu notuje znaczący spadek przychodów. Dlatego na początku 2018 roku firma postanowiła wprowadzić program oszczędnościowy. Zamkniętych ma zostać łącznie ok. 60 sklepów zlokalizowanych na rodzimym rynku. Pracę może stracić nawet 1 tys. osób.

– Biorąc pod uwagę nasze ostatnie wyniki finansowe i zbytnio rozbudowaną sieć sprzedaży na rynku brytyjskim, jesteśmy zmuszeni podjąć trudne, ale konieczne działania, aby obniżyć koszty stałe i przywrócić długoterminową rentowność naszego biznesu. Przeprowadziliśmy już konstruktywne rozmowy na ten temat z naszymi kluczowymi i strategicznymi partnerami handlowymi. Chcemy także, żeby cały proces był przejrzysty i jak najmniej bolesny dla naszych pracowników – komentował wprowadzenie planu oszczędnościowego Alistair McGeorge, prezes New Look.

New Look posiada na brytyjskim rynku niemal 600 sklepów. Jak poinformowały władze spółki, w celu obniżenia kosztów, zamkniętych zostać ma docelowo ok. 10 proc. z nich.

W Polsce sieć prowadzi 17 sklepów. Zlokalizowane są w największych galeriach handlowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl