Carrefour notuje wzrost sprzedaży w Polsce

carrefour-pro5

Francuska sieć opublikowała wyniki za IV kwartał 2018 roku. Na polskim rynku sieć zanotował wzrost sprzedaży like for like o 2,1 proc. Jak podkreślają przedstawiciele Carrefour, udało się to osiągnąć mimo wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę.

Globalnie, w ostatnim kwartale ubiegłego roku, sprzedaż Grupy Carrefour wzrosła o 2,7 proc. i wyniosła przeszło 22,63 mld euro przy stałym kursie walut. Biorąc jednak pod uwagę niekorzystne zmiany kursów walut, sprzedaż spadła o 5 proc., przede wszystkim z powodu deprecjacji brazylijskiego realu i argentyńskiego peso.

Biorąc pod uwagę sprzedaż like for like, sprzedaż w IV kwartale była o 1,9 proc. wyższa niż w poprzednich 3 miesiącach. Po 9 miesiącach 2018 roku, sprzedaż wzrosła o 1,1 proc. W całym 2018 roku sprzedaż na porównywalnej liczbie sklepów wzrosła o 1,4 proc. przy stałym kursie walut. Globalne przychody wyniosły w całym roku 85,16 mld euro. Warto podkreślić, że sprzedaż e-commerce wzrosła w tym okresie o poand 30 proc.

Trudna sytuacja Carrefour w Europie

W Europie francuska sieć zanotowała w tym okresie spadek sprzedaży like for like o 1,7 proc. Na rodzimym rynku spadek wyniósł jedynie 0,1 proc., ale już w Hiszpanii 1,4 proc., w Belgii 3,1 proc., a we Włoszech aż 4,6 proc. Na tym tle najlepiej wypadają rynki z regionu CEE, czyli Rumunia i Polska. W Rumunii Carrefour zanotował wzrost sprzedaży o 3,2 proc. a w Polsce – mimo ograniczenia handlu w niedziele – wynik poprawił się o 2,1 proc.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12,3 tys. sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 tys. pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn