Poczta Polska zainwestuje 1,3 mld zł. E-commerce jednym z priorytetów

poczta-polska

Poczta Polska w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2019-2023 stawia na zwiększenie przychodów z logistyki, e-commerce i usług paczkowych. W kluczowym biznesowo segmencie paczkowym Poczta chce osiągnąć 1,6 mld złotych przychodów.

Aktualizacja strategii wynika ze zmian zachodzących na rynku, na którym bardzo  dynamicznie rozwija się segment paczkowy. W ramach corocznego procesu zarządzania strategicznego spółka przeprowadziła analizę rynku i swoich możliwości. Poczta Polska opiera wzrost ekonomiczny na trzech najbardziej perspektywicznych segmentach. Trzy osie wzrostu Poczty Polskiej tworzą: usługi paczkowe, logistyczne i e-commerce; rozwój usług międzynarodowych oraz finansowych i wsparcia dla zadań państwowych. Rozwojowi tych obszarów towarzyszyć ma dalsza cyfryzacja usług.

–  Podstawowym celem podejmowanych przez nas działań pozostaje poprawa przychodów. Poczta Polska musi inwestować w infrastrukturę logistyczną, systemy IT i pracowników. Tylko w ubiegłym roku przeznaczyliśmy na inwestycje 200 mln zł. Do 2023 r. planujemy kolejne wydatki na ten cel rzędu 1,3 mld zł. Główny ciężar finansowy poniesiemy w latach 2020-21. Będzie to blisko 0,6 mld zł, które przeznaczymy głównie na sieć logistyczną – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska rozwija logistykę

Spółka chce zmienić sieć logistyczną, której struktura musi zostać dostosowana do zjawisk rynkowych, np. zwiększającego się strumienia przesyłek międzynarodowych, również tych dostarczanych do Polski spoza Unii Europejskiej. W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Poczta Polska ma generować blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki.

Poczta Polska wyodrębniła główne działania, w ramach których będzie ulepszać swoje kluczowe obszary. Zaplanowano takie działania jak: rozwój systemów informatycznych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, inwestycje w sieć pocztową i budowę nowych sortowni oraz wyposażenie ich w maszyny do rozdziału paczek, a także reorganizację wewnętrzną struktury przedsiębiorstwa i poprawę wynagrodzeń pracowników.

Rosnąca sieć click&collect

W ubiegłym roku spółka oddała do użytku 76 nowych placówek zlokalizowanych zarówno w małych miejscowościach, jak i w aglomeracjach. Firma zamierza konsekwentnie powiększać liczbę punktów odbioru paczek. Obecnie w tej największej w Polsce sieci  click & collect funkcjonuje ponad 11 tys. punktów (placówki Poczty Polskiej, Kioski RUCH S.A., stacje PKN Orlen i sklepy sieci Żabka). Usługa cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów Poczty Polskiej, w grudniu co piąta paczka kierowana była do punktu odbioru.  W tym roku nawet co trzecia paczka może trafić do adresatów za pośrednictwem tej sieci.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.