Carrefour przyspiesza proces digitalizacji

Carrefour

Carrefour przyspiesza proces digitalizacji współpracy z dostawcami w Polsce. Do końca 2019 roku sieć zamierza zrezygnować z tradycyjnych kart produktowych i całkowicie zastąpić je elektroniczną wymianą danych przez GDSN.

Aby wesprzeć ten proces, wspólnie z GS1 Polska firma uruchomiła specjalny program wsparcia dla 100 dostawców, którzy rozpoczną wdrożenie systemu Globalnej Synchronizacji Danych w lutym tego roku.

GDSN (Global Data Synchronization Network) to sieć certyfikowanych katalogów pozwalająca na szybką i precyzyjną wymianę danych produktowych u wszystkich uczestników łańcucha dostaw
– od producentów i dostawców, przez magazyny, transport, logistykę, aż po sklepy offline i online. GDSN opiera się standardach GS1, zapewniając  bezpieczną i ciągłą synchronizację danych podstawowych w czasie rzeczywistym. GDSN pozwala na całkowite wyeliminowanie kart produktowych i zastąpienie ich elektroniczną wymianą danych. Carrefour jest pierwszą siecią na polskim rynku, która wprowadziła system globalnej wymiany i synchronizacji danych do współpracy z dostawcami.

– Zastąpienie tradycyjnych kart produktowych wymianą GDSN przynosi wszystkim uczestnikom procesu szereg udokumentowanych korzyści operacyjnych i finansowych, pozwalając m.in. na redukcję błędów w zamówieniach, lepsze zarządzanie zapasami czy szybszą organizację promocji. To rozwiązanie jest jednym z priorytetów naszej cyfrowej rewolucji w Polsce, dlatego do końca 2019 roku planujemy całkowite przejście na GDSN i wyeliminowanie tradycyjnych kart produktowych z naszej współpracy z dostawcami – mówi Katarzyna Orlińska, Dyrektor ds. digitalizacji Carrefour Polska.

Aby wesprzeć uczestników systemu w procesie digitalizacji danych, sieć wspólnie z GS1 Polska uruchomiła program dla dostawców Carrefour. Pierwszych stu z nich, którzy wezmą udział w programie otrzyma specjalne wsparcie merytoryczne i projektowe od GS1 Polska:

– Za sprawą naszego programu chcemy pokazać, zwłaszcza małym i średnim firmom, że digitalizacja danych i włączenie się do GDSN jest proste i szybkie. Wierzymy, że program pomoże nam zachęcić pozostałych producentów oraz inne sieci handlowe. Wierzymy, że GDSN jest pierwszym krokiem w cyfrowej rewolucji polskich przedsiębiorstw – komentuje Elżbieta Hałas, Członkini Zarządu GS1 Polska.

Program GS1 Polska oferuje m.in. wsparcie w szkoleniach pracowników czy wsparcie we wprowadzaniu danych produktowych do wybranego katalogu GDSN, ale także umożliwia sfinansowanie udziału uczestnika w wybranym przez niego katalogu GDSN w pierwszym roku.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12,3 tys. sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn