TXM: kolejny miesiąc ze spadkiem obrotów

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała w styczniu 2019 roku przychody w wysokości ok. 22 mln zł, co oznacza spadek o 8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zarząd TXM kontynuuje pogłębianie restrukturyzacji sieci, m.in. zamykając nierentowne sklepy.

– Dynamika spadku przychodów okazała się taka sama jak w grudniu, natomiast warto podkreślić, że powierzchnia sieci rok do roku mocniej spadała w styczniu, co wskazuje, że udało nam się poprawić sprzedaż z mkw. W minionym miesiącu zamknęliśmy 5 sklepów – zgodnie z zapowiedziami nadal będziemy identyfikować trwale nierentowne i nierokujące lokalizacje, by przyspieszyć optymalizację sieci – komentuje Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.

W ubiegłym tygodniu Zarząd spółki Redan, który wraz z TXM tworzy grupę kapitałową, poinformował o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych. W celu dokonania zmian w strukturze bilansu spółki, Zarząd Redan rozważy wyłączenie całości lub części segmentu dyskontowego skupionego w TXM ze struktury kapitałowej Grupy. Jako powód przeglądu opcji strategicznych Redan podał konieczność zapewnienia finansowania dla segmentu modowego, co jest utrudnione w sytuacji obciążania sprawozdania skonsolidowanego Grupy wynikami generowanymi przez segment dyskontowy. Wydzielenie TXM miałoby również na celu jasne określenie podziału kompetencji obu spółek.

– Rozpoczęcie przeglądu opcji strategicznych przez Redan w żaden sposób nie wpłynie na działalność operacyjną TXM. Kontynuujemy pogłębioną restrukturyzację Spółki i wierzymy, że przyniesie ona zakładane efekty – już teraz w niektórych aspektach dostrzegamy pozytywne tendencje. Podjęte przez nasz zespół działania zapewnią Spółce stabilność, co w efekcie przyczyni się do poprawy wyników finansowych i osiągnięcia rentowności – mówi Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM oraz Prezes Zarządu Redan.

TXM ma 383 sklepy

Sieć TXM na koniec stycznia składała się z 383 sklepów własnych o łącznej powierzchni 102,3 tys. mkw. i była o 3,4 proc. niższa niż na koniec stycznia 2018 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

Sklepy TXM oferują swoim klientom szeroką gamę odzieży oraz innych artykułów tekstylnych i gospodarstwa domowego, w dobrej jakości i w konkurencyjnych cenach. TXM S.A. (wcześniej Adesso S.A.) działa na rynku od 1989 r., od samego początku swojego istnienia działa w branży tekstylnej. TXM S.A. od grudnia 2016 r. jest spółką publiczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.