58 kawiarni So! Coffee w Polsce. Trwa ekspansja sieci

– W zasięgu naszego zainteresowania są duże miasta. Podstawą powodzenia biznesu jest traffic – bez odpowiedniego przepływu ludzi nie uda się osiągnąć rentowności lokalu. Takie miejsce w centrach handlowych gwarantuje np. parter, tuż przy głównym wejściu do obiektu albo lokalizacja przy ruchomych schodach – mówi w rozmowie z SCF News – Retailnet.pl Grzegorz Łyczak, z-ca Dyrektora Operacyjnego Development & Franchise w So! Coffee.

Właściciel sieci realizuje przyjętą strategię ekspansji i rozwija sieć kawiarni So! Coffee w Polsce. Najnowsza, 58 kawiarnia sieci otwarta została 13 lutego br. w CH Ogrody w Elblągu. Marka wybrała lokal na poziomie 0 przy głównym wejściu do centrum. Do kawiarni o wielkości 72 mkw. przynależą ogródki mierzące po 12 i 27,5 mkw.

– Jesteśmy elastyczni, dlatego z wielkością lokalu lub wyspy handlowej jesteśmy w stanie dostosować się do proponowanych warunków. Możemy wejść do centrum z 10-metrową wyspą handlową albo 150-metrowym lokalem. Najważniejsze, aby dane miejsce spełniało podstawowe warunki techniczne i sanitarne. Bardzo istotna jest również możliwość zagospodarowania przestrzeni przy witrynie lokalu lub wyspie handlowej stolikami oraz wydzielenie ogródków zewnętrznych i wewnętrznych – mówi Grzegorz Łyczak. Optymalną powierzchnią handlową dla So! Coffee jest około 60-80 mkw.

So! Coffee w CH Ogrody
So! Coffee w CH Ogrody

Strategia ekspansji

So! Coffee rozwija sieć sprzedaży nie tylko w centrach handlowych. – Mamy pozytywne doświadczenie przy tzw. ulicach handlowych, dlatego jesteśmy zainteresowani także takimi miejscami. Z racji tego, że jesteśmy częścią Lagardere Travel Retail, naturalnym kierunkiem naszego rozwoju jest obecność na lotniskach. Nasze kawiarnie bardzo dobrze prosperują na dworcach kolejowych, gdzie mimo dużej konkurencji, ruch jest wystarczająco duży, by zaspokoić potrzeby każdego najemcy. Interesują nas również ciekawe pod względem turystycznym lokalizacje. Jedna z naszych kawiarni zlokalizowana jest na 30. piętrze Pałacu Kultury i Nauki. So! Coffee sprawdza się dosłownie w każdej lokalizacji – zapewnia Grzegorz Łyczak.

So! Coffee liczy obecnie 58 lokali. Marka należy do Lagardere Travel Retail Sp. z o.o. Lagardere Travel Retail jest jedną ze spółek wchodzących w skład grupy Lagardère Travel Retail SA, największego detalisty sprzedaży prasy w lokalizacjach podróżnych, obecnego w 34 krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji. Spółka Lagardere Travel Retail, działająca wcześniej pod nazwą HDS Polska jest obecna na rynku sprzedaży detalicznej od 1998 roku i zarządza siecią 850 punktów sprzedaży, w tym 113 lokalami gastronomicznymi

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl