Stary Browar czekają duże zmiany

W Starym Browarze w Poznaniu ruszają prace nad budową Food Parku, zapowiadanego na jesiennym Shopping Center Forum. W skrzydle Pasaż na poziomie +2 jeszcze w tym roku jesienią powstanie pierwszy etap innowacyjnej strefy restauracyjnej. To początek inwestycji, jakie zaplanowano w Browarze na lata 2019-2020.

– Projekt Food Parku to element długofalowej strategii rozbudowywania funkcji społecznych Starego Browaru. Sukcesywnie rozwijamy sektory usługowe i ofertę związaną ze spędzaniem czasu wolnego – podkreśla Renata Gralec, Dyrektor Centrum.

– Browar już teraz może się pochwalić jedną z najbogatszych i najbardziej różnorodnych ofert gastronomicznych na rynku. W Food Parku pojawią się nowe formaty restauracyjne w stylu all-day-dining i kieszonkowe restauracje fast casual. Każdej ze stref foodowych w Starym Browarze nadajemy unikalny charakter. Obecnie klienci w zależności od potrzeby czy okazji mogą wybrać posiłek w “szybkich” punktach w dynamicznym otoczeniu food courtu w Atrium lub lunch czy elegancką kolację w jednej z restauracji wokół Dziedzińca, które sprzyjają dłuższemu delektowaniu się jedzeniem. Food Park wprowadzi do naszej oferty kolejny wymiar kulinarnych doświadczeń – mówi Renata Gralec.

Stary Browar
Stary Browar

– Stary Browar od początku swojego istnienia wyznacza trendy rynkowe związane ze społeczną rolą centrów handlowych. Uważnie śledzimy trendy oraz zmieniające się nawyki i zachowania konsumentów oraz analizujemy potrzeby mieszkańców dużych aglomeracji – mówi Magdalena Kowalak, prezes spółki zarządzającej Browarem. Nasze plany i inwestycje są odpowiedzią na zmieniające się otoczenie i oczekiwania coraz młodszych pokoleń naszych klientów, przy czym interesuje nas perspektywa najbliższych 5-10 lat, a nie jedynie kilku kolejnych.

Jedzenie poza domem to rosnący trend związany ze zwiększającą się dynamiką życia zawodowego Polaków, bogaceniem się społeczeństwa oraz rosnącym znaczeniem czasu wolnego i doświadczenia (a nie tylko dóbr materialnych). Dla mieszkańców aglomeracji i młodych konsumentów jedzenie poza domem czy zamawianie posiłków online to coraz częściej element codzienności, a nie tylko sposób na uczczenie weekendu.

W Europie Zachodniej wielką popularnością cieszą się koncepty food marketów i food hali, przyciągających klientów wyjątkową atmosferą i możliwością wyboru różnorodnego jedzenia w jednym miejscu. Ten trend powoli przenika do Polski.

Stary Browar
Stary Browar

– Projekt Food Parku to jednak coś więcej niż “jedzeniowy market”, bo pomyślany jest jako część wielkiego organizmu, jakim jest Stary Browar – “miasto w mieście”, “trzecie miejsce” (najczęściej odwiedzane po domu i pracy). Lokalizacja w centrum zobowiązuje – ofertę restauracyjną budujemy nie tylko dla naszych stałych klientów, ale także dla odwiedzających Poznań turystów, pracowników pobliskich biurowców, gości Targów Poznańskich, studentów czterech pobliskich uniwersytetów czy licealistów, którzy chętnie spędzają tu czas po szkole – zauważa Renata Gralec.

Organizacja nowej strefy food w Pasażu umożliwi wyjścia w dużych grupach czy całymi rodzinami, celebrowanie wspólnego czasu wolnego, ale nada też nowoczesny wymiar i komfort codziennym posiłkom. Nad designerską oprawą i funkcjonalnością Food Parku pracuje poznańskie Studio Mode:lina. Architekci Mode:liny udowodnili już w mniejszej skali, projektując nowy food court w skrzydle Atrium w Starym Browarze, że dobrze przemyślana przestrzeń od razu zapełnia się ludźmi.

Stary Browar
Stary Browar

Stary Browar jest współczesnym centrum mixed-use: handlowym i  kulturalnym w sercu Poznania, odwiedzanym każdego roku przez około 9 milionów osób. Znajduje się tu ponad 200 sklepów – marek globalnych i indywidualnych(w tym butiki autorskie i kilkadziesiąt marek premium), ponad 20 restauracji i kawiarni (także autorskie z cenionymi szefami kuchni), przestrzenie wystawiennicze i eventowe, najnowocześniejsze w Polsce Multikino, kluby muzyczne, 5-gwiazdkowy hotel butikowy Blow Up Hall 5050 oraz 4-hektarowy park, w którym latem odbywają liczne bezpłatne wydarzenia przyciągające tysiące Poznaniaków i turystów. Twórczynią Starego Browaru jest Grażyna Kulczyk. Od 2015 r. właścicielem jest DWS Grundbesitz GmbH – jeden z czołowych funduszy inwestycyjnych na świecie z ponad 60-letnim doświadczeniem i międzynarodową reputacją. Dziś Stary Browar to manifest miejskiego życia: zakupy i spotkania ze znajomymi w ceglanych wnętrzach wypełnionych dziełami sztuki, liczne okazje do jakościowego spędzania czasu: wystawy, koncerty, pokazy mody, warsztaty, relaks w parku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokarze kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy