Primark zapowiada rozwój sieci sprzedaży

primark-sklep

Obecnie powierzchnia sprzedaży marki Primark wynosi ponad 1,4 mln mkw. Sieć liczy globalnie 364 sklepy. W tym roku powierzchnia sprzedaży ma się powiększyć o kolejne 83 tys. mkw. Chodzi m.in. o nowe sklepy w Wielkiej Brytanii, ale również na nowych rynkach, czyli w Polsce i Słowenii.

– Zamierzamy rozwijać sieć sprzedaży w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Na pierwszy ogień pójdą Polska i Słowenia, gdzie otworzymy sklepy już w tym roku – zapowiada John Bason, dyrektor finansowy Associated British Foods, właściciela sieci handlowej Primark.

Primark z niewielkim wzrostem sprzedaży

Irlandzki potentat branży fashion zanotował w ostatnim półroczu niewielki wzrost sprzedaży, który wyniósł 4 proc. Patrząc jednak na wyniki like for like, sprzedaż spadła w tym okresie o 2 proc.

Na gorsze wyniki wpłynęło w dużej mierze spowolnienie sprzedaży na rynku europejskim. W samej Anglii Primark zanotował wzrost sprzedaży o 2 proc., a obroty wygenerowane na porównywalnej liczbie sklepów były na niezmienionym poziomie – tak wynika ze wstępnych danych opublikowanych przez Associated British Foods, właściciela sieci handlowej Primark.

Jak podkreślają jednak przedstawiciele AB Foods, Primark zanotował w tym okresie znacznie wyższy poziom marż niż przed rokiem, co powinno korzystnie wpłynąć na wynik netto osiągnięty przez irlandzką sieć.

Zgodnie ze wstępnymi danymi, sprzedaż w strefie Euro w ostatnim półroczu wzrosła o 5 proc. rok do roku. Motorem napędowym tego wyniku była wysoka sprzedaż zwłaszcza w Hiszpanii, Francji, Włoszech i Belgii. Tym niemniej, sprzedaż like for like w strefie euro będzie prawdopodobnie o 3 proc. niższa niż przed rokiem. Przyczyną jest głównie trudna sytuacja na rynku niemieckim, gdzie powierzchnia sprzedaży w niektórych sklepach uległa pomniejszeniu.

Primark wchodzi na nowe rynki

Na pierwszą lokalizację w Polsce irlandzka marka wybrała budowaną w Warszawie Galerię Młociny. To tutaj wiosną 2019 roku odzieżowy gigant przywita pierwszych klientów sklepem o powierzchni około 7 tys. mkw. Później przyjdzie czas na kolejne otwarcia, m.in. w stolicy Małopolski.

Pierwszy sklep Primark w Słowenii ma się z kolei pojawić w Ljubljanie pod koniec w 2019 roku. Sklep irlandzkiej sieciówki będzie zlokalizowany w centrum handlowym Citypark. Obecnie sieć rekrutuje już pracowników na rynku słoweńskim.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl