Hugo Boss notuje rekordowe wyniki online i optymalizuje sieć sprzedaży

salon-hugo-boss-klif

Niemiecka marka Hugo Boss zanotowała w 2018 roku wzrost sprzedaży o 2 proc. Wyniosła ona 2,796 mld euro. Jak podkreślają władze Hugo Boss, na dobre wyniki największy wpływ miała zwiększona sprzedaż w sklepach własnych oraz dynamiczny rozwój kanału online.

W 2018 roku po raz pierwszy w historii sprzedaż Hugo Boss w kanale e-commerce przekroczyła 100 mln euro. Firma oczekuje, że w bieżącym roku sprzedaż online nadal będzie rosła w dwucyfrowym tempie.

– Tylko w I kwartale 2019 roku sprzedaż online wzrosła aż o 43 proc. Był to efekt między innymi uruchomienia nowego sklepu internetowego, a także lepszego pozycjonowania marki w internetowych wyszukiwarkach – komentuje Mark Langer, prezes Grupy Hugo Boss. Dodaje, że firma poczyniła inwestycje w digitalizację sprzedaży, która powinna przynieść pozytywne rezultaty również w kolejnych miesiącach.

Równocześnie z rozwojem sprzedaży e-commerce, niemiecka marka zamierza optymalizować stacjonarną sieć sprzedaży. Chodzi zwłaszcza o własne sklepy monobrandowe. Inwestycje w 2019 roku mają wynieść 170-190 mln euro. Środki zostaną przeznaczone na rozwój sprzedaży i infrastrukturę IT.

Hugo Boss optymalizuje sieć sprzedaży

Na koniec 2018 roku Hugo Boss posiadał 442 sklepy własne, o 3 więcej niż rok wcześniej. W trakcie ostatnich 12 miesięcy Hugo Boss otworzył 13 nowych sklepów, przede wszystkim w Europie i Chinach. Firma otworzyła również 12 sklepów Hugo w nowym koncepcie. Są one zlokalizowane w głównej mierze w największych metropoliach takich jak Londyn czy Paryż.  Równocześnie sieć musiała zamknąć 22 sklepy w lokalizacjach, w których kończyły się umowy najmu. W Polsce działa kilkanaście salonów tej marki, zlokalizowanych w największych miastach.

Łącznie, na koniec roku, powierzchnia sprzedaży Grupy Hugo Boss uległa zmniejszeniu o 1 proc. i wynosi obecnie ok. 154 tys. mkw. Poza sklepami własnymi wliczone w tę wielkość są również sklepy multibrandowe i outlety. Jak podkreślają jednak przedstawiciele Hugo Boss, marka odnotowała wzrost sprzedaży z 1 mkw. Obecnie wskaźnik ten wynosi ok. 10,7 tys. euro na mkw.

Hugo Boss stawia na innowacje

Przykładem inwestycji, która ma przybliżyć niemiecką markę do standardów cyfrowego handlu, jest  wirtualny showroom. Pierwszy taki salon Hugo Boss został otwarty w berlińskim pop-up storze. Kolejne tego typu salony mają powstać w bieżącym roku. Docelowa wirtualne sklepy mają powstać we wszystkich krajach, w których dostępne są sklepy niemieckiej marki. Dzięki temu klienci zyskają jeszcze prostszy dostęp do pełnej oferty i wszystkich kolekcji. Z poziomu wirtualnego sklepu będą mogli także zamówić i kupić wybrane przez siebie produkty.

Jak mają wyglądać zakupy przyszłości zdaniem marki Hugo Boss? Wszystko ma się odbywać w wirtualnym świecie. Cała kolekcja będzie dostępna na wielkich ekranach, na których klienci będą mogli przeszukiwać różne fasony, kolory i rodzaje ubrań. Co więcej, już z poziomu ekranu, będzie istniała możliwość złożenia zamówienia i kupienia wybranej przez siebie rzeczy.

Hugo Boss to niemieckie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją odzieży i perfum. Zostało założone w 1924 roku. Szacowana wartość firmy wynosi ok. 1,8 mld euro. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl