Od otwarcia już 17 najemców dołączyło do oferty Gemini Park

Od wielkiego otwarcia Gemini Park Tychy mija blisko rok. W tym czasie oferta centrum handlowego wzbogaciła się aż o 17 nowych najemców. Galeria skomercjalizowana jest już w 98 proc. – informuje Gemini Holding.

Gemini Park Tychy to jedno z najdynamiczniej rozwijających się dziś centrów handlowych na Śląsku. Otwarta pod koniec marca 2018 roku galeria w rok zdobyła nie tylko silną pozycję na lokalnym i regionalnym rynku, ale także uznanie branży retail w Polsce i zagranicą.

Potencjał galerii doceniły także polskie i zagraniczne marki, które zdecydowały się na inwestycję w lokal w pierwszym tak dużym centrum handlowym w Tychach. Efekt? W zaledwie 12 miesięcy w Gemini Park miało miejsce aż 17 nowych otwarć. – Centrum handlowe otworzyliśmy z pulą ponad 100 czynnych sklepów. Od tego czasu jednak nasza oferta dynamicznie się rozwija. Minione miesiące przyniosły nam otwarcia niemal w każdym segmencie. W efekcie galeria jest już w 98 proc. skomercjalizowana. Jednocześnie też toczą się zaawansowane rozmowy dotyczące pozostałej powierzchni – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Jak podkreśla Malcharek, zainteresowanie galerią ze strony najemców jest dziś bardzo duże. – Obiektem interesują się zarówno polskie, jak i zagraniczne sieci, zwłaszcza z segmentu modowego. Dostrzegają one potencjał galerii, patrząc chociażby na wyniki, jakie już osiągają u nas najemcy. Atrakcyjny jest także rynek, na którym działamy. W naszym zasięgu mieszka dziś ponad 1,5 mln osób, a odwiedzają nas nie tylko mieszkańcy Tychów, ale też kilkudziesięciu ościennych miejscowości, z Katowicami włącznie – dodaje.

Rośnie oferta modowa

I faktycznie od otwarcia tenant-mix galerii mocno zyskał. Najwięcej kluczowa dla Gemini Park oferta fashion. W okresie od marca 2018 do lutego 2019 w swoje sklepy otworzyło tam aż  7 nowych najemców z branży, w tym: Pierre Cardin, New Yorker, Medicine, Reporter Young, 50style, Lola Bianca i Calzedonia. W efekcie szeroko pojęta moda zajmuje już ponad 50 proc. oferty Gemini Park.

– Moda jest dziś kluczowym elementem oferty Gemini Park. To ona generuje największe zainteresowanie galerią, dlatego nieustannie ten segment umacniamy. Staramy się jednocześnie, aby wypełniał się on polskimi, jak i zagranicznymi markami, przy czym sięgamy przede wszystkim po najpopularniejsze dziś w Polsce brandy, cieszące się największą rozpoznawalnością wśród klientów – mówi Malcharek.

Zyskują też inne segmenty

Ale ostatnie 12 miesięcy przyniosło rozwój nie tylko w segmencie fashion, także segment home wzbogacił się o kilka ciekawych sklepów, w tym lokalne debiuty. W kolejnych miesiącach po otwarciu Gemini Park oferta galerii powiększyła się o salony Home&You, Home&Deco, Mango (sklep AGD) oraz TEDi.

Ten ostatni to pierwszy sklep popularnej niemieckiej marki Tychach. W efekcie centrum dysponuje jedną z najciekawszych ofert wyposażenia wnętrz w mieście. Składa się na nią obecnie aż 9 sklepów. Obok wymienionych, także Jysk, Komfort, Homla, Komfort Łazienki czy Pepco.

– Gemini Park to galeria rodzinna, dlatego tak staramy się rozwijać nasz tenant-mix, aby odpowiadał on różnym potrzebom osób w różnym wieku. To jeden z powodów, dla których kładziemy nacisk m.in. na bardzo zróżnicowaną  ofertę home, tworząc klientom na lokalnym rynku miejsce, w którym można urządzić i wyposażyć mieszkanie lub dom – mówi Malcharek.

W ostatnich miesiącach Gemini Park umocnił także swoją ofertę w pozostałych segmentach, a w szczególności w segmencie spożywczym. W październiku nowym operatorem galerii została Biedronka. Najemca zajął blisko 1 tys. mkw., wprowadzając jednocześnie do swojego sklepu liczne nowości, w tym m.in. szerszy asortyment mięs, wędlin czy serów, a także wyrobów garmażeryjnych.

Zyskała także oferta restauracyjna. Dzięki otwarciu Thai Express poszerzono ofertę kuchni świata, które są dziś dostępne w galerii. Oprócz kuchni tajskiej w Gemini Park można znaleźć także lokale z kuchnią bliskowschodnią oraz meksykańską. W sumie oferta gastronomiczna obejmuje dziś 10 restauracji i kawiarni i jest najszerszą w okolicy.

– Ten element oferty w najbliższym czasie dalej będzie rozwijany – zapowiada Malcharek. – Zależy nam na tym, aby nasi klienci zyskali dostęp do możliwie najszerszej propozycji ciekawych restauracji i kawiarni. W pozyskaniu kolejnych najemców tego segmentu pomoże nam m.in. rozbudowa,  którą planujemy rozpocząć jeszcze w tym roku. Dzięki niej będziemy mieć możliwość wprowadzenia np. restauracji z obsługą kelnerską – dodaje.

To jednak  nie koniec. Ostatnie 12 miesięcy w Gemini Park przyniosło także rozwój oferty elektroniki i usług. Ta pierwsza powiększyła się o salon Cortland. To już 8 sklep ze sprzętem w tym tyskim centrum handlowym. Oferta usług z kolei powiększyła się o 3 najemców – NC+, Optyk Punkt Widzenia oraz Express Klucze. W efekcie galeria dysponuje dziś aż 25 punktami usługowymi. To druga pod względem udziału, zaraz po modzie, oferta w Gemini Park.

Galeria z potencjałem

Co sprawia, że Gemini Park tak szybko rośnie w siłę? Zdaniem Malcharek jest to potencjał samego obiektu. – Galeria jest doskonale skomunikowana z całym regionem, przez co łatwo do niej dojechać samochodem, pociągiem i autobusem. Nasze sąsiedztwo to kilka największych osiedli w mieście, a sama galeria położona jest raptem 3,5 km od centrum Tychów i to w rozpoznawalnym miejscu o ugruntowanej od lat pozycji handlowej, w sąsiedztwie marketów Tesco, Obi i Media Markt – mówi.

–  Atutem obiektu jest także jego wnętrze, niezwykle przestronne, jasne, czytelne, dające możliwość szybkiego dotarcia do wybranego sklepu. Nie bez znaczenia jest także rynek. Nasycenie powierzchnią handlową w Tychach wynosi ok. 375 mkw. na 1 tys. mieszkańców. Jednocześnie, miasto zajmuje 10. miejsce w rankingu powiatów o najwyższej sile nabywczej. To tworzy wręcz idealne warunku do rozwoju galerii, ale przede wszystkim jej najemców – wylicza Malcharek.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl