Dino wyda 850 mln zł na nowe inwestycje

Dino

W 2018 r. kontynuowaliśmy szybki rozwój organiczny Dino Polska. Znalazło to odzwierciedlenie zarówno w większej liczbie nowo otwieranych sklepów, jak i w dobrych wynikach finansowych. Otworzyliśmy 202 nowe markety i na koniec roku mieliśmy ich łącznie 977. Powierzchnia sali sprzedaży zwiększyła się o ponad 27 proc. do 375,7 tys. mkw. – mówi Szymon Piduch, prezes Dino.

Strategia Spółki obejmuje dalszą ekspansję jej sieci sklepów w Polsce, tak aby przekroczyć 1,2 tys. sklepów do końca 2020 roku.

Szymon Piduch, prezes Dino
Szymon Piduch, prezes Dino

– W 2019 r. będziemy kontynuować program inwestycyjny, a jego wartość szacujemy na około 850 mln zł. Planujemy otwarcie większej liczby sklepów niż w 2018 r. oraz kolejne inwestycje w centra dystrybucyjne i moce produkcyjne – dodaje Szymon Piduch. Dzięki dynamicznej ekspansji jesteśmy już siecią ogólnopolską. Widzimy, że klienci pozytywnie reagują na otwierane w ich okolicy markety Dino. Uważam, że wynika to z atrakcyjności formatu naszego sklepu, który odpowiada na zmieniające się trendy i potrzeby konsumentów: pozwala im robić szybkie i komfortowe zakupy w dobrych cenach, blisko miejsc zamieszkania i oferuje duży wybór świeżych produktów.

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Spółka jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży. Model biznesowy Dino Polska łączy zalety formatu średniopowierzchniowych sklepów usytuowanych w lokalizacjach dogodnych dla klientów, najczęściej blisko miejsc zamieszkania lub o dużym natężeniu ruchu, z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach. Dino otwiera sklepy także w parkach handlowych i centrach typu convenience – np. w N-Parkach realizowanych przez Grupę Napollo.

Na dzień 31 grudnia 2018 r. sieć Dino tworzyło 977 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży 375.715 mkw. Grupa Dino posiada wieloletnie doświadczenie i potwierdzoną zdolność w zakresie otwierania nowych sklepów, dzięki czemu w okresie trzech lat do 31 grudnia 2018 r. zwiększyła liczbę sklepów o 466, czyli o 91,2 proc. Ekspansji geograficznej towarzyszy znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LFL), który w 2018 r., w porównaniu z 2017 r., wyniósł 11,6 proc. Grupa Dino kontynuuje szybki rozwój swojej sieci, konsekwentnie wyszukując lokalizacje pod nowe sklepy. Strategia działania Dino Polska oparta jest na standardowym projekcie sklepu dysponującego miejscami parkingowymi dla klientów i zaopatrywanego w każdy dzień tygodnia (z wyjątkiem niedziel) w produkty świeże. Większość sklepów ma powierzchnię sali sprzedaży ok. 400 mkw. Każdy sklep oferuje klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych.

Typowy sklep Grupy Dino to wolnostojący budynek zlokalizowany w małym lub średnim mieście, lub na obrzeżach dużego miasta. Większość sklepów ma ok. 400 mkw. powierzchni sali sprzedaży i jest zlokalizowana na działkach z parkingiem dla 10‒30 samochodów. Każdy sklep oferuje klientom ok. 5 tys. artykułów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokaże kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy