Galeria Jurajska przyciąga niedzielnych klientów

Galeria Jurajska

Wprowadzenie projektu Niedzielnego Centrum Rozrywki w Galerii Jurajskiej od początku roku zwiększyło ponad dwukrotnie ruch w niedziele objęte ustawowym zakazem handlu.  Wpływ na to ma oferta składająca się z ponad 100 atrakcji, ale także dodatkowe wydarzenia, jakie co niedzielę organizuje centrum handlowe.

W samym tylko styczniu liczba klientów odwiedzających obiekt w niehandlowe niedziele wzrosła ponad dwukrotnie, w porównaniu z wynikami za niehandlowe niedziele notowanymi w okresie od marca 2018, czyli od wejścia ustawy, do grudnia 2018 roku. Także w lutym ten pozytywny trend się utrzymał i umocnił.

Skuteczna strategia Galerii Jurajskiej

Wpływ na to ma przede wszystkim niezwykle skuteczna strategia, jaką obrała Galeria Jurajska. Od początku 2019 roku centrum handlowe realizuje autorski projekt pod nazwą „Niedzielne Centrum Rozrywki”.

W jego ramach obiekt połączył ofertę kilkudziesięciu najemców, których działalność nie objęta jest niedzielnym zakazem ze swoją nową, rozrywkowo-rekreacyjną infrastrukturą. W efekcie powstał unikalny na polskim rynku projekt aktywizujący klienta w wolne od handlu niedziele.

Co składa się na niedzielną ofertę Jurajskiej? Znaleźć w niej można aż kilkanaście czynnych restauracji i kawiarni, 8-salowe kino Cinema City, studio fitness Calypso, mający prawie 500 mkw. kids play 3-generacji Bajkowy Labirynt oraz kilka innych punktów, w tym m.in. sklep z grami x-zone i otwarty w marcu sklep z alkoholami i artykułami spożywczymi Forfiter Exclusive.

Dopełnieniem oferty najemców centrum jest oferta samej galerii. Klienci w niedziele mają do swojej dyspozycji m.in. wygodną strefę gastronomiczną, a także miejski ogród na bulwarach Warty z ławkami, alejami, placami zabaw i fontannami. W sezonie dodatkowo ta oferta wzbogaca się o 2 boiska do siatkówki plażowej.

– Nad projektem pracowaliśmy przez cały 2018 rok. Wymagał on od nas nie tylko rozmów z najemcami, ale także licznych inwestycji po naszej stronie, ale także po stronie naszych partnerów biznesowych. Konieczne były także zmiany w komunikacji marketingowej  – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Większa strefa gastronomiczna

I faktycznie, w 2018 roku Jurajska powiększyła swoją ofertę gastronomiczną aż o 4 nowe lokale (Mihiderka, Strefa Sushi, Bobby Burger i Bon Apetito – red.).  W tym gronie pojawiły się 2 restauracje z obsługą kelnerską. Także kids play przeszedł modernizację. Został powiększony dwukrotnie i wprowadził do oferty m.in. tory Ninja.

Galeria oddała do użytku także mający 8,5 tys. mkw. miejski ogród nad Wartą, w którym powstały m.in. 2 place zabaw, a także nowe strefy wypoczynkowe na pasażu. Pod koniec roku z kolei w centrum handlowym uruchomiono największą na świecie ścianę wodną z zegarem oraz oddano nowy zewnętrzny parking.

jurajska-ogrod
Galeria Jurajska

Także na ten rok zaplanowano inwestycje w Centrum Niedzielnej Rozrywki. Modernizacje przejdzie m.in. wejście od al. Wojska Polskiego, jedyne, które jest otwarte w niedziele i które prowadzi wprost do wszystkich niedzielnych atrakcji skupionych wokół strefy gastronomicznej.

– Niedzielne centrum rozrywki to nie tylko chwytliwe hasło. Za tym kryją się realne zmiany, jakie zaszły w całym centrum handlowym i w jego otoczeniu. Wymagało to od nas inwestycji – mniejszych i większych, a także wdrożenia przemyślanej strategii komunikacji w nowych realiach – mówi Bugajczyk.

Eventy napędzają odwiedzalność

Elementem tej ostatniej jest zarówno kampania reklamowa wspierająca projekt, jak również seria wydarzeń. Jurajska bowiem co niedziele organizuje u siebie eventy o różnym formacie i różnej tematyce, w większości jednak kierowane do dzieci.

– Niedzielny kalendarz wydarzeń jest szczelnie wypełniony. Stawiamy jednak nie na duże produkcje, a na mikro-wydarzenia, ciekawe dla społeczności lokalnej, a zwłaszcza dla rodzin. Organizujemy je często z lokalnymi instytucjami i podmiotami – mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej. – Mieliśmy już wielkie budowanie z klocków, warsztaty pracy z psem, bal karnawałowy oraz pokaz kotów rasowych, jedną z naszych corocznych imprez. Przed nami natomiast m.in. warsztaty ogrodnicze, warsztaty artystyczne i wystawy czy zajęcia ruchowe, a od wiosny plenerowe akcje. I tak co niedzielę – dodaje.

Pomysł podoba się mieszkańcom Częstochowy i okolicznych miast. – Widzimy, że coraz więcej osób dowiaduje się o naszym projekcie i odwiedza galerię ze względu na ofertę i wydarzenia, jakie organizujemy. Rośnie przede wszystkim liczba rodzin, które zamiast nudy w domu, wybiera nasze atrakcje i aktywności – podsumowuje Dziubin-Łuszczyk.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl