Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Wysoki wzrost obrotów AmRestu to nie przypadek

AmRest, europejski operator popularnych sieci gastronomicznych, podsumował wyniki finansowe za 2018 rok. Liczby robią wrażenie.

KFC, Pizza Hut i Burger King niezmiennie cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. Równie chętnie odwiedzane są kawiarnie Starbucks. Klienci coraz częściej korzystają też z usług zamówień posiłków online i dostawy do domu. To wszystko przekłada się na wyniki finansowe.

Firma AmRest jest Partnerem wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Forum Magazine i portalu SCF News – retailnet.pl.

AmRest notuje dobre wyniki finansowe

Tylko w ubiegłym roku AmRest otworzył 280 nowych restauracji. W sumie, ma już ich ponad 2100 w aż 26 krajach. Skala biznesu i popularność marek z portfela AmRestu przełożyły się na wyniki Grupy, której skonsolidowane przychody za 2018 rok wzrosły o 25 procent, osiągając 1547 mln euro.

– Rok 2018 był dla nas wyjątkowy. Nie tylko świętowaliśmy 25-lecie istnienia firmy, ale przede wszystkim obserwowaliśmy wzrost we wszystkich regionach, w których działamy, co naturalnie wzmacnia pozycję firmy na kluczowych dla niej rynkach. Nasze solidne trendy biznesowe znalazły swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych za 2018 rok – komentuje Michał Serwatka, dyrektor ds. Relacji Inwestorskich i M&A w AmRest.

Jak podkreśla przedstawiciel firmy, na dobry wynik Spółki wpłynął przyśpieszony rozwój organiczny (nowe otwarcia), inwestycje w nowe technologie, a także duża aktywność w obszarze fuzji oraz przejęć.

Od pizzy po sushi

W Polsce AmRest kojarzony jest głównie ze znanymi z centrów handlowych lokalami marki KFC czy Pizza Hut, ale należy podkreślić, iż firma operuje na skalę europejską i jest obecna w kilku segmentach gastronomii. Jeśli we Francji wybierzemy się do jednej z najpopularniejszych sieci oferujących sushi – Sushi Shop, to de facto odwiedzimy lokal AmRestu. Ubiegłoroczne przejęcie tej marki było największą transakcją M&A w historii AmRest.

pizza-hut-szczecin

Podobnie w Hiszpanii, w której Spółka zakupiła burgerownie Bacoa, sieć słynącą z wysokiej jakości burgerów. W tym samym kraju AmRest od kilku lat intensywnie rozwija markę La Tagliatella, której restauracje znajdziemy w takich miastach jak Madryt, Barcelona, Alicance czy Bilbao. W Polsce także nie brakuje nowości od AmRestu. Mowa tu o restauracji Blue Frog w centrum handlowym Wroclavia. Do tej pory Spółka rozwijała tę sieć wyłącznie w Chinach.

Z dostawą do domu

Rozwój biznesu AmRest wiąże się nie tylko z otwieraniem nowych lokalizacji, ale przede wszystkim stałym poszerzaniem usług i otwieraniem nowych kanałów sprzedaży. Warto nadmienić, iż Spółka  posiada m.in. pakiet większościowy w platformie PizzaPortal.pl, a w ubiegłym roku zakupił 10 proc. w Glovo, hiszpańskiej platformie do zamówień online. Dział digital w strukturach AmRestu nieustannie pracuje też nad rozwiązaniami w aspekcie nowinek technologicznych, które mają jeszcze bardziej wypływać na dzisiejsze doświadczenie klienta z marką. Ponadto, firma stale zwiększa obszary dostaw dla swoich brandów, a także otwiera nowe koncepty restauracyjne skoncentrowane głównie na usłudze delivery.

– Chcemy przodować w wykorzystywaniu innowacji technologicznych w branży gastronomicznej i w przyszłości czerpać benefity z dynamicznego rozwoju tego segmentu – podkreśla AmRest w komunikacie.

W zrównoważony sposób

Skala AmRest budzi podziw, ale jednocześnie wiąże się to ze sporą odpowiedzialnością za otoczenie, z którym firma ma do czynienia każdego dnia. W tym aspekcie Spółka realizuje założenia swojej strategii zrównoważonego rozwoju na lata 2015 – 2020.  W ramach czterech głównych obszarów tj. żywność, ludzie, środowisko oraz społeczności, firma prowadzi szereg działań o charakterze lokalnym jak i globalnym, odpowiadając tym samym na oczekiwania kluczowych dla organizacji środowisk. Będąc jedną z  wiodących firm restauracyjnych w Europie, AmRest koncentruje się m.in. na właściwym zarządzaniu produktem i promuje dobre praktyki w zakresie niemarnowania żywności.

Od 2017 roku firma przekazuje nadwyżki generowane przez lokale i magazyny organizacjom charytatywnym. W sumie w programie uczestniczy ponad 265 restauracji w 5 krajach, które miesięcznie przekazują blisko 15 ton żywności potrzebującym. To jeden ze sztandarowych  projektów firmy, ale naturalnie AmRest wspiera także wiele inicjatyw swoich pracowników. Tylko w ostatnim roku zrealizowano ponad 100 projektów na rzecz niemal 10 000 beneficjentów. Dobre praktyki Spółki zostały docenione przez środowisko biznesowe. W 2018 roku AmRest został zakwalifikowany do elitarnego grona notowanych na GPW spółek społecznie odpowiedzialnych, czyli Respect Index.

Perspektywa na więcej

Skala AmRestu pozwala firmie myśleć o dalszym, intensywnym rozwoju biznesu. Sam fakt obecności w wielu krajach, a także posiadania różnorodnych marek w portfelu, stwarza szereg możliwości.

– Zróżnicowana działalność restauracyjna, zintegrowany system zaopatrzenia, rosnąca sieć franczyzowa oraz innowacje digitalowe stanowią cztery filary naszego wzrostu  i powinny pomóc w kontynuacji osiągania ponadprzeciętnych wyników firmy – podsumowuje Spółka w komunikacie.

Autorem tekstu jest Adrian Wnęk, koordynator ds. PR firmy AmRest.